شناسهٔ خبر: 64262118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان:

باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم

اهواز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم و آنها را تکریم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم ملی شکوه ایثار که به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، اظهار کرد: مقام مادر، مقامی است که قرن‌ها در مورد آن صحبت شده، کتاب‌های زیادی نوشته شده است اما شاید نمی‌توانیم قطره کوچکی از مقام جایگاه مادر و زن را ترسیم کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: زمانی که مادر، یک فضیلت بزرگ‌تر یعنی مادر شهید بودن در آن مستولی می‌شود، جایگاه بزرگ و ویژه ای را کسب می‌کند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا، گنجینه‌های بزرگی هستند که نهال شهدا را بارور و بزرگ کرده اند، تصریح کرد: وقتی در جامعه به شهدا که خداوند تبارک و تعالی این جایگاه را به آنها داده افتخار می‌کنیم و شهدا را بهترین‌های جامعه می‌دانیم، زمانی که می‌بینیم ریشه و پرورش شهیدان توسط مادران آنها صورت گرفته باید تفکر و تلاش کنیم تا متوجه شویم جایگاه این مادران چیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: باید قدر این گنجینه‌ها را بدانیم. متأسفانه برخی از پدران و مادران شهدا را از دست می‌دهیم اما باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس بداریم و تکریم کنیم.

نورانی عنوان کرد: در سراسر خوزستان برنامه‌های مختلفی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا شکل گرفته است، امروز در چند شهرستان استان و فردا نیز در چند شهرستان دیگر از مادران و همسران شهدا تکریم می‌شود.

وی اضافه کرد: باید از همسران شهدا که صبوری می‌کنند، بار مسئولیت یادگارهای شهدا را به دوش می کشند و آنها را پرورش می‌دهند قدردانی کنیم، امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

نظر شما