شناسهٔ خبر: 64252507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اراک

بی احتیاطی رانندگان در معابر شهری

رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک می گوید : سرعت در معابر درون شهری اراک ۲۱ تا ۲۵ کیلومتر از میانگین کشوری بالاتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ غفاری افزود: سال گذشته بر اساس گزارش پلیس راهور استان مرکزی، ۲۶ مورد فوت بر اثر تصادف خودرو با عابر پیاده یا دوچرخه در اراک ثبت شد که ۹ مورد آن در محل زیر پل عابر پیاده یا محل‌های خط‌کشی رخ داد.

او ادامه داد : این موضوع نشان می‌دهد که فرهنگ ترافیک در اراک در حد قابل توجهی ضعیف است و باید اقدامات گسترده‌ای در این خصوص انجام شود.

رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص اقدامات انجام شده با هدف کاهش تصادفات گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نصب دوربین‌های پایش تصویر، پلاک خوان و کنترل سرعت در معابر تعیین شده با همکاری پلیس راهور انجام و این مهم ادامه دارد. غفاری افزود : احیا، اصلاح و ایجاد خطوط عابر پیاده، محله به محله در دستور کار است که بخشی از محله‌ها تکمیل شده است.

رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد : نصب پل‌های عابر پیاده نیز در حال پیگیری است و ۶ پل عابر پیاده نصب شده اما در این خصوص نیاز است اداره برق همکاری بیشتری داشته باشد.

غفاری در ارتباط با اجرای طرح شهرخوان هم گفت: این طرح به نصب تابلوهای راهنما با هدف مشخص شدن دقیق‌تر مسیرها به ویژه برای مسافران اختصاص دارد و برای این منظور ۴۰۰ نقطه در اراک تعیین شده و تاکنون در ۳۰ نطقه نصب شده است.

او افزود : با مجموعه اقدامات صورت گرفته، امید است شاهد کاهش تصادف دورن شهری باشیم و رانندگان با سرعت مجاز و مطمئنه برانند.

نظر شما