شناسهٔ خبر: 64240926 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امسال؛

کشف بیش از ۲۰ تن موادغذایی فاسد در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه امسال در مجموع بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

صاحب‌خبر -

کشف بیش از ۲۰ تن موادغذایی فاسد در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، امید صادق‌امیری افزود: این موادغذایی فاسد و غیربهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، نمک، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیر مجاز برخی دیگر از اقلام غذایی بود که توسط کارشناسان ضبط و با دستور دادستان امحا شد.

او اضافه کرد: این مقدار موادغذایی به دلیل تقلبی بودن و نداشتن مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در ادامه گفت: کارشناسان این شبکه امسال در مجموع ۷۵ مورد را به دلیل تخلف بهداشتی به قضایی معرفی و ۹ فروشگاه را هم به دلیل عرضه مواد غیربهداشتی پلمب کردند.

او از شهروندان خواست موادغذایی و پروتئینی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره تلفن‌های با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ گزارش دهند.

شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده از جمله ساخت ایران است.

نظر شما