گروه فرهنگی:سوفیا کاپولا میگوید باید برای دریافت کسری کوچک از بودجه هنگفتی که کارگردانان مرد میگیرند، بجنگد.به گزارش هالیوود ریپورتر، سوفیا کاپولا برای ساخت فیلمهایی با بودجه کم شناخته میشود و به عنوان یک کارگردان زن تمایلی به دریافت بودجه هنگفتی که همتایان مرد وی دریافت میکنند، ندارد.
∎
وی در گفتوگویی جدید درباره این صحبت کرد که چگونه باید خلاقیت به خرج میداد تا بتواند فیلم زندگینامهای پریسیلا پریسلی را بر اساس زندگینامه «الویس و من» بهخاطر بودجه نسبتاً کم ۲۰ میلیون دلاری، پیش ببرد.
وی گفت: من میبینم که همه این مردها صدها میلیون دلار دریافت میکنند و سپس من برای بخش کوچکی از آن میجنگم. فکر میکنم از فرهنگ فقط بخش تجارتش باقی مانده است. این ناامید کننده است، اما من همیشه برای به دست آوردن آنچه میخواهم میجنگم و خوشحالم که فیلمهایم را مستقل میسازم و افرادی را پیدا میکنم که به آنها اعتقاد دارند.
با وجود اینکه این تلاش میتواند بسیار ناامیدکننده باشد، این فیلمساز اذعان کرد که یک جنبه مثبت هم دارد: او مجبور نیست با بازخوردهای زیادی از سوی افراد بالایی دست و پنجه نرم کند، زیرا آنها سرمایهگذاری زیادی در پروژههای او ندارند.
سازنده «پریسیلا» ادامه داد: چالش و آزادی در جمعوجور کردن چیزها وجود دارد، زیرا اگر بودجه زیادی داشته باشی، نظرات زیادی از مدیران استودیو هم با آن میرسد و من هرگز نمیتوانم چنین فیلمی بسازم. بنابراین، من این آزادی را دارم. در عین حال باید واقعا هوشیار باشی و این واقعا سخت بود، اما من بهترین تیم را داشتم.
او و تیمش از آرشیو استفاده مجدد کردند و توانستند لباسهای زیادی از روی لباسهای قبلی بسازند. این موفقیت را کاپولا به مدیران بخش خلاق خود نسبت میدهد که همه آنچه را که میشد برداشتند و با آن کار را پیش بردند. به دلیل محدودیتهای مالی «پریسیلا» در ۳۰ روز و به صورت دیجیتالی فیلمبرداری شد، زیرا آنها باید خیلی سریع کارها را انجام میدادند.
مشکل دیگری که آنها با آن مواجه بودند استفاده از موسیقی الویس پریسلی در پروژه بود. کارگردان «ماری آنتوانت» ابتدا میخواست ۳ آهنگ این خواننده فقید را در فیلمش داشته باشد، اما میدانست که این احتمال وجود دارد که نتواند حقوق آن را دریافت کند. بنابراین، او در عوض به آهنگ قدیمی دیگر روی آورد.
کاپولا در مورد پخش ترانه «همیشه دوستت خواهم داشت» پارتون گفت: برای من، داشتن صدای یک زن در پایان بسیار مهم است.در فیلم «پریسیلا» کیلی اسپانی و ژاکوب الوردی بازی میکنند.
وی گفت: من میبینم که همه این مردها صدها میلیون دلار دریافت میکنند و سپس من برای بخش کوچکی از آن میجنگم. فکر میکنم از فرهنگ فقط بخش تجارتش باقی مانده است. این ناامید کننده است، اما من همیشه برای به دست آوردن آنچه میخواهم میجنگم و خوشحالم که فیلمهایم را مستقل میسازم و افرادی را پیدا میکنم که به آنها اعتقاد دارند.
با وجود اینکه این تلاش میتواند بسیار ناامیدکننده باشد، این فیلمساز اذعان کرد که یک جنبه مثبت هم دارد: او مجبور نیست با بازخوردهای زیادی از سوی افراد بالایی دست و پنجه نرم کند، زیرا آنها سرمایهگذاری زیادی در پروژههای او ندارند.
سازنده «پریسیلا» ادامه داد: چالش و آزادی در جمعوجور کردن چیزها وجود دارد، زیرا اگر بودجه زیادی داشته باشی، نظرات زیادی از مدیران استودیو هم با آن میرسد و من هرگز نمیتوانم چنین فیلمی بسازم. بنابراین، من این آزادی را دارم. در عین حال باید واقعا هوشیار باشی و این واقعا سخت بود، اما من بهترین تیم را داشتم.
او و تیمش از آرشیو استفاده مجدد کردند و توانستند لباسهای زیادی از روی لباسهای قبلی بسازند. این موفقیت را کاپولا به مدیران بخش خلاق خود نسبت میدهد که همه آنچه را که میشد برداشتند و با آن کار را پیش بردند. به دلیل محدودیتهای مالی «پریسیلا» در ۳۰ روز و به صورت دیجیتالی فیلمبرداری شد، زیرا آنها باید خیلی سریع کارها را انجام میدادند.
مشکل دیگری که آنها با آن مواجه بودند استفاده از موسیقی الویس پریسلی در پروژه بود. کارگردان «ماری آنتوانت» ابتدا میخواست ۳ آهنگ این خواننده فقید را در فیلمش داشته باشد، اما میدانست که این احتمال وجود دارد که نتواند حقوق آن را دریافت کند. بنابراین، او در عوض به آهنگ قدیمی دیگر روی آورد.
کاپولا در مورد پخش ترانه «همیشه دوستت خواهم داشت» پارتون گفت: برای من، داشتن صدای یک زن در پایان بسیار مهم است.در فیلم «پریسیلا» کیلی اسپانی و ژاکوب الوردی بازی میکنند.