شناسهٔ خبر: 64229611 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دردناک‌ترین روز صهیونیست‌ها با هلاکت ۱۵ نظامی

روزنامه جوان

مقامات صهیونیستی درحالی مدعی هستند به‌زودی مرحله سوم جنگ در غزه را کلید خواهند زد که در همین مراحل اول و دوم شکست سنگینی را در برابر گروه‌های مقاومت غزه متحمل شده‌اند. نیرو‌های حماس در ادامه موفقیت‌های خود در برابر ارتش تا بن‌دندان مسلح صهیونیستی، توانستند تعدادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت برسانند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: گروه‌های مقاومت فلسطین با استفاده از تاکتیک‌های جنگی و کمین‌گذاری ضربات سختی را به ارتش صهیونیستی وارد کرده‌اند و در تازه‌ترین عملیات که اسرائیلی‌ها نیز آن را تأیید کرده‌اند، مبارزان فلسطینی ۱۵ نظامی اسرائیلی را در کمتر از ۲۴ ساعت از پا درآورند که به گفته نتانیاهو، ضربه دردناکی برای اشغالگران بود و آخر هفته آن‌ها را تلخ کرد. قسام غروب دیروز هم اعلام کرد که ۱۰ صهیونیست دیگر را هم در جحرالدیک کشته است.

به گزارش «جوان»، مقامات صهیونیستی درحالی مدعی هستند به‌زودی مرحله سوم جنگ در غزه را کلید خواهند زد که در همین مراحل اول و دوم شکست سنگینی را در برابر گروه‌های مقاومت غزه متحمل شده‌اند. نیرو‌های حماس در ادامه موفقیت‌های خود در برابر ارتش تا بن‌دندان مسلح صهیونیستی، توانستند تعدادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت برسانند.
به گزارش یدیعوت آحارونوت، ارتش اسرائیل روز یک‌شنبه به تلفات سنگین در نبرد‌های شدید با مقاومت فلسطین و کمین‌هایی که برای سربازان خود در چندین نقطه در غزه برپا کرده بود، اعتراف کرد و گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ سرباز اسرائیلی در غزه کشته شدند. ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهبان روی الیاس، سرباز گردان مهندسی ۶۰۳، روز یک‌شنبه در نبردی در جنوب غزه کشته شد.
ارتش همچنین کشته شدن پنج سرباز در شرق خان‌یونس و هشت سرباز دیگر در مرکز غزه را تأیید کرد. غروب دیروز هم اسرائیلی‌ها به کشته‌شدن یک سرباز خود اعتراف کردند. به این ترتیب تعداد کشته‌شدگان ارتش اسرائیل از آغاز جنگ در غزه به ۴۸۸ سرباز و افسر رسید که ۱۶۰ نفر از آغاز عملیات زمینی در ۲۷ اکتبر کشته شدند.
به گزارش شبکه المیادین، ارتش اشغالگر همچنین اذعان داشت که در ۲۴ ساعت منتهی به عصر دیروز ۴۴ سرباز مجروح شده‌اند که ۱۰ نفر از آن‌ها به شدت مجروح شده‌اند. گردان‌های القسام دیروز در بیانیه‌ای درباره جزئیات عملیات خود علیه نیرو‌های نظامی صهیونیستی اعلام کرد که اعضای آن عصر شنبه توانستند پنج نظامی صهیونیست را از یگان یلهوم به یکی از تونل‌های قسام در شرق خان‌یونس کشانده و آن‌ها را از فاصله نزدیک از پای درآورند. رسانه‌های صهیونیستی هم درباره هلاکت هشت نظامی خود تأکید کردند: «چهار تن از نیرو‌های تیپ ۷ با شلیک آرپی‌جی در غزه کشته شدند. دو نیروی ذخیره نیز با انفجار یک بمب و دو تن دیگر در جریان انفجار یک خانه بمب‌گذاری شده کشته شدند.»
این ۱۵ سرباز که اسرائیلی‌ها کشته‌شدن آن‌ها را تأیید کرده‌اند به یک‌طرف، غروب دیروز گردان‌های قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ نفر از نیرو‌های کماندویی اسرائیل را در جحرالدیک هدف قرار داده و آن‌ها کشته یا زخمی شده‌اند. علاوه بر هلاکت سربازان، گردان‌های القسام نیز تعدادی از تجهیزات ارتش دشمن را منهدم کردند. به گزارش المیادین، القسام روز شنبه اعلام کرد که چهار خودرو نظامی ارتش صهیونیستی را در منطقه جحرالدیک در مرکز غزه در کمین خود گرفتار کرده است. این گروه توضیح داد که اعضای آن میدانی متشکل از دستگاه‌های ضد نفر و زرهی را منفجر کردند که منجر به درهم شکستن نیرو و کشته شدن همه اعضای آن شد.

بزرگ‌ترین تلفات اشغالگران
هلاکت ۱۴ نظامی صهیونیستی در کمتر از یک روز، بزرگ‌ترین تلفات از زمان آغاز حمله زمینی به غزه به شمار می‌رود، چیزی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم به آن اعتراف کرد. نتانیاهو دیروز در جلسه کابینه گفت: «امروز یک صبح بسیار دردناک پس از نبرد‌های بی‌رحمانه و تلخ دیروز است. قلب ما با شنیدن نام‌های بیشتر عزیزان‌مان که در دفاع از کشور کشته شده‌اند شکسته می‌شود. ما تا پایان مبارزه را ادامه خواهیم داد، تا زمانی که ربوده شدگان بازگردانده شوند، تا زمانی که حماس از بین برود، تا زمانی که امنیت را در شمال و جنوب برقرار کنیم به این جنگ ادامه خواهیم داد.» رسانه‌های عبری‌زبان هم اذعان کردند: شاهد بدترین و سخت‌ترین آخر هفته از آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه تاکنون هستیم. رسانه‌های اسرائیلی تأکید کردند: «آنچه که در غزه در حال رخ دادن است یادآور جنگ جنوب لبنان است. از آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه تاکنون ۱۶۰ نیرو کشته شده‌اند.»
ضربات مداوم گروه‌های مقاومت به ارتش اسرائیل، مقامات این رژیم را به اتخاذ تصمیم دشوار سوق داده است. به گزارش روزنامه معاریو، ماتان ویلنای، نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل دیروز تأکید کرد که ادامه جنگ در غزه با وجود روی کار بودن کابینه‌ای که قادر به تعیین اهداف جنگ نیست، غیرممکن است. وی تأکید کرد: «مشکل عملیات زمینی این است که مقامات سیاسی اهداف جنگ را توضیح نمی‌دهند. بیان اینکه حماس نابود خواهد شد، کفایت نمی‌کند و سؤال اینجاست که بعد از آن چه خواهد شد.» وی افزود: «آغاز جنگی که بهترین نیروهای‌مان در آن کشته می‌شوند بدون وجود اهداف جنگی، شوکه‌کننده است. حتی اگر یحیی السنوار (رئیس سیاسی حماس در غزه) را هم از بین ببریم سخت است این را نادیده بگیریم که این جنگ با ضرباتی سخت و کاری به اسرائیل آغاز شد». این مقام اسرائیلی اعتراف کرد که چاره‌ای جز توافق با حماس نیست و حماس تنها طرفی است که قادر به آزاد کردن اسرا است.
مقامات تل‌آویو به این باور رسیده‌اند که نابودی حماس غیرممکن است و ادامه جنگ چیزی جز هزینه‌تراشی و دادن تلفات بیشتر برای آن‌ها ندارد، بنابراین این روز‌ها به فکر برقراری آتش‌بس و آزادی اسرای خود هستند تا از این باتلاق خودساخته خلاصی یابند.

نظر شما