شناسهٔ خبر: 64226706 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تکرار کابوس «شنبه سیاه» برای صهیونیست ها

خسارات سنگین اشغالگران بیانگر آن است که دستور عقب نشینی صهیونیست ها از غزه نه از روی انتخاب و تحقق اهداف بلکه با اجبار است و با این اقدام و در فرار رو جلو به دنبال خروج آبرومندانه از غزه هستند

صاحب‌خبر -

با وجود سانسور شدید و ارائه آماره قطره چکانی از میزان خسارات و تلفات، ارتش اسرائیل به کشته شدن 13 نظامی خود آن هم تنها طی 24 ساعت در درگیری های روز شنبه با رزمندگان مقاومت فلسطین اذعان کرد. ۵ نفر از این نیروها در صحنه نبرد و دیروز نیز صهیونیست ها کشته شدن ۸ نفر دیگر از نظامیان خود را تایید کردند. ارتش اشغالگر در این درگیری ها حداقل 10 زخمی داده که حال 6 نفرشان وخیم است.

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اما تاکید کرده که آمار اعلام شده از سوی ارتش اسرائیل واقعی نیست و تعداد تلفات بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده است. نیروهای القسام شامگاه دیروز خبر دادند که چهار خودروی متعلق به نظامیان اسرائیلی را در منطقه جحر الدیک در مرکز نوار غزه، گرفتار کمین خود کردند و با انفجار بمبهای ضد نفر و ضد زره، این عناصر را از پای درآوردند. در این عملیات چندین تن کشته و زخمیشده اند.

رزمندگان حماس همچنین روز شنبه در عملیاتی خیره کننده دیگر ۲ موشک دو تنی صهیونیست ها که در حمله به خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی عمل نکرده را در مسیر پیشروی ماشین‌آلات اشغالگران در منطقه «جبالیا البلد» قرار داده و به محض رسیدن خودروها و تانک‌های اسرائیلی به محل، موشک‌ها را منفجر کردند. براساس گزارش ها، ۵ تانک اسرائیلی در این عملیات منهدم شده است و تمام سرنشینان تانک‌ها زخمی و یا کشته شدند. کتائب القسام همچنین دیروز اعلام کرد یک از نیروهای مقاومت توانسته ۴ نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر در اردوگاه جبالیا از پا آورد.

اذعان تلخ نتانیاهو

طبق اعلام رسمی، رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد زمینی در غزه ۱۵۲ نظامی خود را از دست داده است. این در حالی است که آمار واقعی تلفات در نوار غزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که صهیونیست ها اعلام می کنند. «الجزیره» قطر روز گذشته در گزارشی با اشاره به این مسئله فاش ساخت که سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به (آمان) طبق دستورالمعلی به تمام رسانه‌های اسرائیلی دستور داده هیچ گونه اطلاعاتی درباره آمار تلافت ارتش، وضعیت اسرا یا مواضع تل‌آویو در خصوص مذاکرات آزادی اسرا منتشر نکنند.

اما انتشار آمار تلفات اخیر در غزه آنقدر سنگین بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست را ناچار به موضع گیری کرد. او دیروز در جلسه هفتگی کابینه در این باره گفت: جنگ در غزه بهای سنگینی دارد ولی چاره ای نداریم. روزنامه عبری زبان معاریو نیز با اشاره به درگیری های اخیر از آن به عنوان شنبه سیاه یاد کرد؛ تعبیری که پیش از این برای آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر استفاده شده بود.

فرار رو به جلوی اشغالگران

رژم اشغالگر در واکنش به عملیات های خیرکننده مقاومت، موج دیگری از حمله‌های هوایی و توپخانه ای شدید را علیه غزه به راه انداخته است. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، بر اثر این حملات طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ نفر در غزه شهید و ۳۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این در حالی است که با اعلام تلفات جدید اشغالگران، اعتراضات نسبت به عملکرد بنیامین نتانیاهو در سرزمین های اشغالی بالا گرفته است. تظاهرات قرار است ۵ روز ادامه داشته باشد و شامگاه پنجشنبه تظاهرات کنندگان مقابل دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمع خواهند شد و خواستار اقدام فوری و جدی برای آزادی اسرا خواهند شد.

تحت تاثیر این اوضاع آشفته رژیم اشغالگر در درون و در میدان جنگ غزه، حالا بهتر می توان علت دستور عقب نشینی صهیونیست ها از غزه را دریافت. صهیونیست ها روز جمعه مدعی شدند که با تحقق اهداف! در هفته های آینده خود را برای انتقال به مرحله سوم جنگ در غزه آماده میکند که شامل پایان دادن به عملیات زمینی و در عین حال استمرار عملیات هوایی است. اکنون بیان خسارات اشغالگران  بیانگر آن است که دستور عقب نشینی صهیونیست ها از غزه نه از روی انتخاب و تحقق اهداف بلکه با اجبار است، چرا که آنها دریافته اند هر روز تداوم حضور در غزه جز مرگ و خسارات بیشتر ارمغانی نخواهد داشت و با این اقدام و در فرار رو جلو به دنبال خروج آبرومندانه از غزه هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما