شناسهٔ خبر: 64222737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چاهی که دیگه فقط یک چاه نبود راهی فجر شد

نمایش چاهی که دیگه فقط یک چاه نبود از اصفهان به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

صاحب‌خبر -

چاهی که دیگه فقط یک چاه نبود راهی فجر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ با نظر توحید معصومی، محمد مهدی خاتمی و مهرداد کوروش‌نیا (بازبین) از بین ۴۸ نمایش رسیده به بخش تازه‌های تئاتر ایران، ۷ اثر نمایشی برای حضور در بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.
از میان این آثار برگزیده نام نمایش (چاهی که فقط دیگه یک چاه نبود یا انگشتر و چاه) به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان نیز به چشم می‌خورد.
نویسنده و کارگردان انگشتر و چاه گفت:
این اثر، جدال خِیر و شَر و رسیدن به ارزش‌های فراموش شده انسانی را نمایش می‌دهد و از وقایع اوایل دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۹۰ شمسی در کرمان تا مرز بین عراق و شام الهام گرفته است.
احسان جانمی ادامه داد: در قسمتی از این نمایش مخاطب صحرایی را می‌بیند خالی و برهوت، چاهی خشکیده، پسری و مادری که هر دو بر سر چاه اند و عمویی که با پیغام مرگ پدر، به دست پسر انگشتر و تفنگی میدهد، تا خون بریزد و انتقام گیرد.

کارگردان گروه کاوش اضافه کرد:مائده وحید، فرزاد قاسمی، رسول هنرمند، مهدی نجدی، مانیا مردانی، رضا توکلی، مهتاب کاظمی، علی آقایی، مهدی کاشی، احمد رضاظهرابی نژاد، مسعود محمودی نژاد، شنتیا توکلی، پدرام زرین نقش، یوسف محلاتی، پرنیان مرادی و ستایش شاکری از جمله نقش آفرینان این اثر هستند.
وی با اشاره به اینکه انگشتر و چاه در مکتب رئالیسم جادویی کار شده گفت:صفیه اشجع و محمدحسین سلطانی دستیار کارگردان و سید محمدرضا نیلی پور مدیر صحنه و پریناز صادقی، پرنیکا حیدریان، نیکو فتاحی، فروغ زمانی محمدرضا جان نثاری و سحر سلیمیان از عوامل پشت صحنه این تئاتر هستند.

طراح صحنه و نور  این اثر ادامه داد: صفیه اشجع و احسان جانمی طراحی لباس، مهدی صادقی طراح گریم، و علی افشارنژاد و هومن همامی موسیقی این نمایش را برعهده دارند.

احسان جانمی ادامه داد: این کار قرار است برای اولین بار در چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا درآید و امیدواریم بعد از آن، شاهد اجرا‌های عمومی این اثر در سراسر ایران از جمله اصفهان باشیم.
وی گفت: این یازدهمین دوره حضور گروه هنری تئاتر کاوش به عنوان نماینده اصفهان در جشنواره بین اللملی تئاتر فجر است.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامدسقایان در بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نظر شما