شناسهٔ خبر: 64208870 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار آزمون استوری خود را پاک کرد/ ردپاهای جالب در حمله به شبکه سه

طبق اطلاع به دست آمده بعد از انتشار استوری انتقادی توسط سردار آزمون درباره برنامه شب یلدا از طرف شبکه سه با وی گفتگو شد. وی بعد از اطلاع از ابعاد ماجرای حمله اخیر به شبکه سه، استوری خود را پاک کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طبق اطلاع به دست آمده بعد از انتشار استوری انتقادی توسط سردار آزمون درباره برنامه شب یلدا از طرف شبکه سه با وی گفتگو شد. وی بعد از اطلاع از ابعاد ماجرای حمله اخیر به شبکه سه، استوری خود را پاک کرده است.

اما چه نکاتی درباره حاشیه‌سازی برای حضور کودک اینفلورنسر وجود دارد که رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند و قابلیت دفاع از این اتفاق را قوت می‌بخشد.

اول اینکه حداقل در هشتاددرصد بخش‌های این برنامه، مهمان‌ها از چهره‌های مردمی و قهرمان‌های ورزشی و فعالین فرهنگی_هنری بوده‌اند و حضور افرادی که صرفا ایجاد سرگرمی کنند بخش کوچکی از آنتن شبکه سه را تشکیل داده است.

دوم برنامه شب یلدا یک برنامه در حوزه سرگرمی است و حضور کسانی که صرفا وجه سرگرم کننده دارند در چنین برنامه‌هایی مرسوم است و سال‌هاست از چنین افرادی در رسانه استفاده می‌شود.

سوم همان‌طور که ایمان قیاسی در واکنش اخیر خود گفته، باید از قالب های سنتی و منسوخ فاصله گرفت و واکنش‌های مثبت و منفی جزوی از ذات هر تجربه جدید است.

چهارم پسر خوش لهجه‌ای که در شبکه سه حضور پیدا کرده است، هیچ کدام از وجه های نابهنجار و غیرقابل قبول افرادی که با ناسزا و رفتارهای عجیب در مجازی مطرح می‌شوند را ندارد و ته‌لهجه آذری وی که پایه ایجاد جذابیت برای اوست با سیاست‌های رسانه ملی در مقابل اقوام ایرانی هم راستا است.

 البته وجود چنین شخصی موقعیتی متفاوت برای تولید سرگرمی بوجود آورده و بخشی از توجه جامعه به حضوری این فرد می‌تواند به دلیل همین موضوع باشد.

پنجم این ماجرا ثابت کرد می‌توان هم به آنچه در فضای مجازی موثر بوده توجه داشت و هم در چهارچوب های صداوسیما فعالیت کرد.

ششم آنکه در سال‌های گذشته بارها افرادی که در فضای مجازی معروف شده‌اند به تلویزیون دعوت شده‌اند، مانند کودک شمالی که با «کچلیگ خوردم» دیده شد. اما منطقی است در موقعیت فعلی جریانی علیه وضعیت فعلی شبکه سه شکل بگیرد. جریانی متشکل از افراد تأثیرگذار در پلتفرم‌های مجازی که از تقویت رسانه ملی احساس خطر می‌کنند و در این میان نقش و نوع ورود آذری جهرمی قابل توجه است.

نهایتا اینکه واضح است جریان‌های اینچنینی فضای مجازی موقعیتی و گذراست و قوت و فراگیری آن‌ها بسیار کمتر از آن است که بتواند اقبال عمومی در نسبت با تلویزیون را تغییر دهد.

نظر شما