شناسهٔ خبر: 64206654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه ایران ژئو بستری برای همکاری در حل مشکلات جغرافیایی کشور است

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح گفت: حاصل دو نمایشگاه قبلی همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور اراضی کشور، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه بوده است.

صاحب‌خبر -

*** نمایشگاه ایران ژئو بستری برای همکاری در حل مشکلات جغرافیایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ فخری در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی ایران ژئو با اشاره به اینکه وزیر دفاع و پشتیانی نیرو‌های مسلح دو موضوع عمده را برای کلیه سازمان‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مشخص کرده، اظهار داشت: موضوع اول، گام دوم نظام نوآوری است و موضوع دوم در همکاری‌های بین دستگاهی و یا همان نظام همکاری‌های لشکری و کشوری تعریف شده است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع تفاهمنامه‌های زیادی را برای تحقق این دو موضوع با دستگاه‌های دیگر به امضا رسانده، گفت: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح برای عملیاتی شدن این تفاهمنامه‌ها باید اقدامات مختلفی انجام دهند که یکی از این اقدامات برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه ایران ژئو با هدف هم افزایی بین دستگاهی است.

امیر سرتیپ فخری، هدف این نمایشگاه را گردآوری تمام دستگاه‌های مرتبط با علوم جغرافیایی و تولید کننده اطلاعات مکانی، شرکت‌های خصوصی، دانشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های بهره بردار اطلاعات جغرافیایی در یکجایی مثل این نمایشگاه دانست تا این نمایشگاه بستری برای همکاری در حل مشکلات جغرافیایی کشور باشد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: حاصل دو نمایشگاه قبلی همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور اراضی کشور، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه بوده است.

امیر سرتیپ فخری در پایان نیز گفت: موضوع مدیریت مخاطرات طبیعی درحال حاضر به صورت جدی و بین دستگاهی در دست پیگیری است.

به گفته رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، در این پیگیری تا ۲۰ دستگاه مسئول وجود دارند که باید داده‌های آن‌ها در یک جا گردآوری شود و خروجی آن بتواند برای مسئولین سطوح مختلف کشور تصمیم سازی کند.

نظر شما