شناسهٔ خبر: 64200668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حال به روز رسانی...

روز هفتاد و هشتم از جنگ علیه غزه/ مرحله سوم جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه آغاز می شود/ بازداشت 4600 فلسطینی در کرانه باختری/ معلولیت دائمی 3هزار نظامی اسرائیلی

در روز هفتاد و هشتم جنگ علیه غزه ارتش رژیم اشغالگر مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد و اعلام کرد که برای «مرحله سوم» از جنگ آماده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، در روز هفتاد و هشتم جنگ علیه غزه ارتش رژیم اشغالگر  مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد و اعلام کرد که برای «مرحله سوم» از جنگ آماده می شود.

در همین حال، درگیری های شدیدی میان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و نیز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری به وقوع پیوسته است.

در همین حال، ارتش رژیم اشغالگر اعتراف کرد که 3هزار نظامی دچار معلولیت دائمی شدند.

در تحولی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل با گسترش کمک ها به نوار غزه موافقت کرد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار  غزه اعلام کرد که در تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون بیش از 20 هزار و57 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 53هزار و 320 نفر نیز زخمی شدند.

جدیدترین تحولات روز 78 جنگ علیه غزه:

 

یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی مدعی شد: حمله به کشتی اسرائیلی در سواحل هند با یک پهپاد ایرانی صورت گرفت

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل مدعی شد که حمله به یک کشتی مرتبط با اسرائیل در مقابل سواحل هند با  پهپادی صورت گرفت که از ایران به پرواز درآمد.

 

کشته شدن یک نظامی دیگر  اسرائیل در نوار غزه

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که یک نظامی اسرائیلی از شهرک یهودی نشین«روش بینا» در شمال فلسطین اشغالی در نبردهای غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شد.

 

هاآرتس: مذاکرات آتش بس به بن بست نرسیده است

روزنامه اسرائیلی هاآرتس نوشت: اختلاف  میان اسرائیل و جنبش حماس زیاد است اما مذاکرات آتش بس به بست نرسیده است.

 

رسانه‌های اسرائیلی: تل‌آویو به دنبال پایان عملیات زمینی در غزه است

برخی رسانه‌های اسرائیلی مدعی آماده شدن ارتش این رژیم برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه شدند.

برخی رسانه‌های اسرائیلی با انتشار اخباری به نقل از منابع ناشناس، مدعی آماده شدن ارتش این رژیم برای پایان دادن به عملیات زمینی در نوار غزه شدند.

به گزارش تلویزیون دولتی «کان» اسرائیل به نقل از یک منبع ناشناس، "ارتش اسرائیل متناسب با موفقیت‌های عملیاتی طی هفته‌های آتی آماده ورود به مرحله سوم درگیری‌ها در نوار غزه می‌شود".

در این گزارش آمده است: مرحله سوم عبارت از پایان دادن به عملیات زمینی در نوار غزه، کاهش نیروها در منطقه، ترخیص نیروهای ذخیره، ادامه حملات هوایی و ایجاد منطقه حایل میان سرزمین های اشغالی و نوار غزه خواهد بود.

در خبر منتشر شده توسط این رسانه همچنین تاکید شده که ارتش این رژیم بیشتر شمال نوار غزه را به کنترل خود درآورده اما در پیشروی در جنوب غزه با مشکلات زیادی روبرو شده است.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط ارتش رژیم اسرائیل، از هفتم اکتبر تاکنون ۴۷۲ نظامی اسرائیلی از جمله ۱۳۹ نظامی طی عملیات زمینی در داخل نوار غزه کشته شده‌اند. همچنین از آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه در ۲۷ اکتبر ۷۸۴ نظامی این رژیم زخمی شده‌اند.

 

موشک باران  غلاف غزه توسط مقاومت فلسطین

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که مقاومت فلسطین شهرک کفار را در غلاف غزه را موشک باران کرد.

 

شهادت دو نیروی حزب الله لبنان

حزب الله لبنان اعلام کرد که دو نیروی اش در راه قدس در لبنان به شهادت رسیدند.

از هشتم اکتبر یعنی یک روز بعد از تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه تا کنون مناطق مرزی جنوب لبنان شاهد درگیری نیروهای مقاومت لبنان و فلسطین با نیروهای ارتش رژیم اشغالگر است.

 

بازداشت 4600فلسطینی در کرانه باختری 

سازمان امور اسیران و آزادگان اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر از شب گذشته تا امروز صبح 8 شهروند فلسطینی از جمله دو کودک را در کرانه باختری بازداشت کردند.

بدین ترتیب شمار بازداشت شدگان توسط رژیم اشغالگر  در کرانه باختری از هفتم اکتبر تا کنون به بیش از 4600 نفر رسید.

 

دبیر کل سازمان ملل: ۱۳۶ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه کشته شدند

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که ۱۳۶ کارمند سازمان ملل در جریان جنگ غزه جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد که این اتفاق در تاریخ سازمان ملل بی سابقه است.

 

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران اردوگاه النصیرات در غزه

شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد که در بمباران خانه ای در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه ۱۸ فلسطینی به شهادت رسیدند. بیشتر شهدا زن و کودک هستند.

 

۳۵ اسیر مقابل یک هفته آتش بس در غزه

شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که اسرائیل پیشنهاد برقراری آتش بس در غزه در مقابل  آزادی ۳۵ اسیر   توسط مقاومت فلسطین ارائه کرده است.

جنبش حماس هنوز به این پیشنهاد واکنشی نشان نداده است. حماس هر گونه مذاکره برای آزادی اسیران بدون برقراری آتش بس کامل را رد می کند.

 

اسرائیل جنوب لبنان را بمباران کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر روستای کفرکلا در جنوب لبنان را بمباران کرد.

 

گردان های قسام: یکی از نیروهای ما 4 نظامی اسرائیلی را از پای درآورد

گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یکی از مبارزانش در منطقه «القصاصیب» در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه  4 نظامی اسرائیلی را از  فاصله صفر از پای درآورد.

 

انهدام 5 تانک اسرائیلی در شمال غزه با استفاده از موشک های منفجر نشده اسرائیلی

گردان های قسام اعلام کرد که 5 تانک اسرائیلی را در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه با استفاده از دو موشک اسرائیلی که منفجر نشده اند، منهدم کرد. در این حمله سرنشینان این تانک ها کشته یا زخمی شدند.

 

شهادت ده ها فلسطینی در بمباران  جبالیا در شمال غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران  منطقه جبالیا در شمال نوار غزه توسط ارتش رژیم اشغالگر ده ها فلسطینی به شهادت رسیدند. 

این خبرنگار  تأکید کرد که امکان رسیدن به زخمی ها در خیابان های جبالیا برای امدادرسانی به آنها نیز وجود ندارد.

 

درگیری شدید مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در جبالیا

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای مقاومت در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه  با نیروهای ارتش رژیم اشغالگر به شدت درگیر شدند.

این خبرنگار افزود که ارتش رژیم اشغالگر مناطق شرقی جبالیا را به شدت گلوله باران کرده است.

فروپاشی سیستم خدماتی شهرداری غزه

شهرداری غزه اعلام کرد که سیستم خدماتی اش بعد از 78 روز  از فعالیت زیر آتش  به دلیل ادامه تجاوز به این منطقه و قطع کامل  سوخت رسانی از هم پاشید.

 

 موافقت ۶۷ درصد صهیونیست ها موافق آتش بس در غزه 

 نتایج نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین نشان داد که ۶۷ درصد از اسرائیلی ها از توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی که در نوار غزه در بازداشت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) قرار دارند، در ازای آتش بس حمایت می کنند.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، بر اساس نتایج نظرسنجی که روزنامه صهیونیستی «معاریو» انجام داد، ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان موافق توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی در ازاء آتش بس هستند، ۲۲ درصد با توافق جدید مخالفت کردند و ۱۱ درصد گفتند که نظری ندارند.

همچنین از پاسخ دهندگان سؤال شد که آیا آتش بس در حین مذاکره برای توافق جدید اقدام صحیحی است یا فقط پس از امضای توافق باید درگیری متوقف شود؟ که ۱۱ درصد پاسخ دهندگان گفتند آتش بس باید در حین مذاکرات انجام شود، ۷۳ درصد از آتش بس پس از عقد توافق حمایت کردند و ۱۶ درصد گفتند که نظری ندارند.

۶۷ درصد پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی باید در چارچوب فعلی برای آتش بس در مقابل آزادی روزانه اسیران عمل کند، پاسخ مثبت دادند، ۲۲ درصد با آن مخالفت کردند و ۱۱ درصد هم رای ممتنع دادند.

از سوی دیگر، بر اساس این نظرسنجی تنها ۳۳ درصد از اسرائیلی‌ها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی را برای پست نخست‌وزیری این رژیم مناسب‌ دانستند و ۴۶ درصد آن‌ها معتقدند که «بنی گانتس» وزیر کابینه جنگ این رژیم برای پست نخست وزیری اسرائیل مناسب‌تر است و ۲۰ درصد نیز پاسخ مشخصی به این سوال ندادند.

نتایج این نظر سنجی نشان داد که موقعیت نتانیاهو نسبت به نظرسنجی های مطبوعاتی انجام شده در هفته های گذشته که تنها ۲۷ درصد اسرائیلی ها وی را برای سمت نخست وزیری این رژیم مناسب دانسته بودند، بهبود یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که چنانچه انتخابات رژیم اسرائیل امروز برگزار شود، حزب وحدت ملی به رهبری گانتس با کسب ۳۸ کرسی در مقام اول قرار می‌گیرد در حالی که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۱۸ کرسی و حزب «آینده‌ای وجود دارد» به ریاست «یائیر لاپید» ۱۳ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) را به دست می آورند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، چنانچه انتخابات رژیم اسرائیل امروز برگزار شود، احزاب حامی نتانیاهو ۴۵ کرسی و احزاب مخالف وی ۷۰ کرسی را به دست می آورند ضمن آنکه ائتلاف «جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری» و «فهرست عربی برای تغییر» ۵ کرسی را به دست خواهند آورد و جلب اعتماد حداقل ۶۱ نماینده برای تشکیل کابینه ضروری است.

معاریو اشاره کرده که این نظرسنجی توسط موسسه لازار (خصوصی) بر اساس نمونه تصادفی از ۵۰۲ اسرائیلی انجام شده است و حاشیه خطای آن ۴.۳ درصد می باشد.

خاطرنشان می شود که حماس طی آتش بسی که در اواخر نوامبر و بطول یک هفته انجامید همراه با خارجی هایی که در غزه نگهداری می شدند بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیلی از جمله زنان و کودکان را در ازای آزادی ۲۴۰ زن و نوجوان فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی اسیر شده بودند، آزاد کرد.

رژیم صهیونیستی می گوید که هنوز ۱۲۹ بازداشتی و اسیر اسرائیلی در غزه وجود دارند که این تعداد اجساد ۲۱ سرباز و غیرنظامی که رژیم اسرائیل به این نتیجه رسیده است که دیگر زنده نیستند را شامل می شود.

 

شمار کشته های ارتش رژیم اسرائیل به 472 نفر رسید

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر و افزایش شمار تلفات خود به 472 نفر خبر داد.

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) از کشته شدن یک نظامی دیگر و افزایش شمار تلفات خود از 7 اکتبر (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 472 تن خبر داد.

براساس این گزارش شمار نظامیان صهیونیست کشته شده از آغاز عملیات زمینی در غزه نیز به 140 نفر رسیده است.

بنابر بیانیه ارتش صهیونیستی، نظامی کشته شده امروز این رژیم گروهبان آمیت هد زیو، 19 ساله، از گردان 71 بود که بر اثر اصابت موشکی شلیک شده از خاک لبنان کشته شد.

این بیانیه شمار زخمی های ارتش صهیونیستی از آغاز عملیات توفان الاقصی را 1952 تن اعلام کرده است که 784 زخمی آن مربوط به جنگ زمینی در غزه است.

وزارت بهداشت غزه نیز شمار شهدای فلسطینی در نواز غزه را 20057 تن و شمار زخمی ها را 53320 نفر اعلام کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما