شناسهٔ خبر: 64198781 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک رسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در ۷ روز

معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر از امداد به بیش از یک هزار نفر در حوادث جوی، جاده‌ای، کوهستان و سایر حوادث در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۵ استان درگیر در برف و کولاک خدمات امداد و نجات ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

*امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در ۷ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی مرادی پور گفت: از ۲۵ آذر تا اول دی ۱۴۰۲ در سطح کشور، ۶۷۷ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته ماقبل خود شاهد رشد ۲ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر هفته گذشته علاوه بر امدادرسانی به یک هزار و ۴۶۸ نفر، ۳۳۰ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف را به مراکز درمانی منتقل و ۳۶۵ مصدوم و بیمار را در محل حادثه درمان کردند و ۲۶ نفر آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

­وی گفت: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های اصفهان، مازندران، گلستان و سمنان بوده است که به ترتیب ۷۴، ۴۱ و ۲۹ عملیات انجام شده است.

مرادی پور افزود: هفته گذشته ۴۳۲ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محور‌های برون شهری کشور انجام شد که منجر به انتقال ۲۵۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۷۰ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۹۸ مصدوم محبوس شده در خودرو در ۹۷ عملیات نجات فنی شده است.

­معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بیشترین عملیات جاده‌ای در استان‌های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و گلستان به ترتیب با انجام ۵۲، ۲۷ و ۲۶ عملیات بوده است.

وی افزود: از ۲۵ آذر تا اول دی ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۱۶ استان کشور، ۲۳ مورد عملیات نجات و امداد انجام شده است که در این مدت، ۲۵ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۲ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال و ۳ نفر در محل حادثه درمان شدند.

­مرادی پور گفت: بیشترین عملیات امدادی در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی، در استان‌ها فارس و البرز و به ترتیب با انجام ۴ و ۳ عملیات بوده است.

معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: هفته گذشته به دلیل کولاک برف در ۵ استان آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد و با حضور ۱۶ تیم عملیاتی در محور کوهستانی و برف‌گیر به ۵۶۰ نفر درراه مانده و آسیب‌دیده خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد.

­وی گفت: در این مدت، ۶ نفر اسکان اضطراری و ۴ نفر به مناطق امن انتقال یافتند و بیشترین عملیات امدادرسانی در عملیات برف و کولاک در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان و با کمک رسانی به ۲۳۱، ۱۷۲ و ۱۴۱ نفر بوده است.

نظر شما