شناسهٔ خبر: 64190848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ دی ۱۳۵۸؛

دادگاه انقلاب حکم‌ به مصادره اموال حسن نزیه داد

بخشنامه وزارت امور اقتصاد و دارایی، تیتر یک کیهان امروز یکشنبه ۲ دی سال ۱۳۵۸ شده است که در آن آمده هست در مواردی که بدهی بیش از دارایی باشد، دولت، صنایع بدهکار را تصرف می کند و بدهی اینگونه کارخانه ها بعنوان طلب دولت و مردم بصورتهای مقتضی وصول خواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بخشنامه وزارت امور اقتصاد و دارایی،  تیتر یک کیهان امروز یکشنبه ۲ دی سال ۱۳۵۸ شده است که در آن آمده هست در مواردی که بدهی بیش از دارایی باشد،  دولت، صنایع بدهکار را تصرف می کند و بدهی اینگونه کارخانه ها بعنوان طلب دولت و مردم بصورتهای مقتضی وصول خواهد شد. کیهان همچنین در یک گفتگوی اختصاصی با رضا صدر وزیر بازرگانی از قول وی از تسهیلات جدید وزارت بازرگانی برای وارد کنندگان خبر داده و اینکه چندین کشور از جمله ایرلند و چند کشور اسلامی برای فروش کالاهای خود به ایران پیشنهاد داده اند.

خبر دیگر اینکه کورت والدهایم دبیر کل سازمان ملل خواستار ملاقات با امام شده است و اینکه ۴ گروه مسلح - گروه ضربتی انتقام، فرقان، گروه اف‌. ام و چریکهای سرخ - مسئولیت ترور دکتر مفتح و پاسدارانش را به عهده گرفته اند. و در آخر هم اینکه در پی حوادث زاهدان‌، ارتش امنیت منطقه را بر عهده گرفته است.

به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری در  رابطه با مصادره اموال حسن نزیه برمی خوریم که متن آن به شرح زیر می باشد؛

شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مرکز، روز پنجشنبه به پرونده اتهامی حسن نزیه مدیر عامل سابق شرکت ملی نفت ایران که از سوی علی قدوسی دادستان کل انقلاب به دادگاه ارجاع شده بود رسیدگی کرد و غیابا حکم به مصادره اموال حسن نزیه داد.

بر اساس پرونده موجود در دادگاه انقلاب، دادستانی کل انقلاب در این پرونده اعلام داشته است که حسن نزیه ماهانه ۶۶ هزار تومان از شرکت حقوق برداشت می کرد در صورتی که شورای انقلاب تصویب کرده بود که کمی بیش از ۲۰ هزار تومان نمی تواند حقوق بگیرد.

IMG_20231223_070645_819

در این پرونده همچنین گفته شده که حسن نزیه اعلام کرده است که اگر پولی برداشت کرده ام بعنوان قرض بوده است.

در پرونده ای که اتهامات حسن نزیه از سوی علی قدوسی دادستان انقلاب در آن اعلام‌ شده، همچنین آمده است هنوز ایران پول آخرین محموله نفتی را که نزیه برای اسرائیل فرستاده بود دریافت نکرده است.

از سوی دیگر در این پرونده این اتهام عنوان شده است که حسن نزیه به عمال رژیم‌ گذشته که در شرکت بودند حقوق پرداخت می کرد و در میتینگها علیه انقلاب اسلامی سخنرانی می کرد. اعضای شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مرکز پس از رسیدگی های لازم با توجه به اتهامات وارده، بدون حضور حسن نزیه در دادگاه، غیابا حکم‌ به مصادره اموال او را داد.

IMG_20231223_070645_367

همچنین بر اساس حکم دادستان کل انقلاب ایران، خانه حسن نزیه مدیر عامل سابق شرکت نفت واقع در زعفرانیه، کوچه مشیری از سوی نماینده مستضعفان و پاسداران ستاد عملیاتی کمیته منطقه یک شمیران پس از صورت برداری از اموال آن مهر و موم شد. پاسداران مزبور از شب گذشته حفاظت از خانه حسن نزیه را عهده دار شدند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما