شناسهٔ خبر: 64176758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شب یلدا؛ بهانه داغ مجرمان برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای استان اصفهان نسبت به کلاهبرداری به بهانه حراجی آنلاین ویژه شب یلدا در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: هموطنانی که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند مراقب آگهی‌های جعلی ویژه شب یلدا باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: هر سال در آستانه شب یلدا، با تبلیغات و پیام‌هایی از قبیل جشنواره ویژه شب یلدا، تخفیف‌های ویژه و حراجی‌های آنلاین و یا سایر موضوعات مرتبط با موضوع در فضای مجازی مواجه هستیم که مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری مردم آنها را طراحی و ارائه می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری در تمام ایام سال سعی دارند با ترفندهای مختلف و مرتبط با ایام‌های اعیاد، سنتی و مذهبی با انتشار آگهی‌های جعلی و با درج تصاویری از انواع اجناس و تخفیف‌های ویژه نظرات کاربران فضای مجازی را جلب و از افراد کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین باید به این نکته توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگهداشتن کالا خودداری و در هنگام تحویل کالا نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای کهنه یا خراب یا دارای هر ایرادی را دریافت نکنند.

وی افزود: افراد برای هرگونه کمک و واریز وجه به نیازمندان به مناسب شب یلدا، می‌توانند آن را از طریق نهادها و مؤسسات معتبر اقدام به پرداخت و از واریز کمک‌های خود به حساب‌های نامعتبر خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: شهروندان و کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

نظر شما