شناسهٔ خبر: 64171325 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بهترین آثاری که به انیمه Berserk شباهت دارند

همراه با عناوینی که Berserk از آن‌ها الهام گرفته / Screen Rant

صاحب‌خبر -

جای تعجب ندارد که بسیاری از طرفداران به دنبال انیمه‌هایی شبیه به Berserk هستند. از حق نگذریم هیچ فرنچایزی به مانند این شاهکار «کنتارو میورا» انقلابی در سبک فانتزی تاریک ایجاد نکرده است. از زمان انتشارش در سال ۱۹۸۹ Berserk موضوع دو انیمه، سه فیلم و سه بازی ویدیویی بوده است. حتی بازی‌های معروفی چون «الدن رینگ» و «دارک سولز» به شکل قابل توجهی از میراث Berserk الهام گرفته‌اند. با انتشار فصل سیصد و هفتاد و پنجم مانگای آن، واضح است که ماجراجویی انتقام‌جویانه شخصیت «گاتس» پس از سی و پنج سال همچنان ادامه دارد.

پس از فوت غیرمنتظره و ناراحت‌کننده نویسنده‌ آن، کنتارو میورا، این مانگا توسط گروه او یعنی استودیوی Gaga ادامه پیدا کرد و بسیاری از طرفداران پیش‌بینی می‌کنند که مانگای Berserk به تدریج به پایان خود می‌رسد. در نتیجه بسیاری از طرفداران و مخاطبان آن غمی زودهنگام را در قلب‌هایشان حس می‌کنند. با این حال بسیاری از انیمه‌های امروزی دیگری هستند که حال و هوایی شبیه به Berserk دارند و در آن‌ها شاهد فضایی ناخوشایند، پرمخاطره و شخصیت‌محور هستیم. با ویجیاتو با فهرست زیر در مورد انیمه‌های شبیه Berserk همراه باشید.

فهرست محتوا نمایش
1 10. Devilman: Crybaby
2 09. Fist of the North Star
3 08. The Rose of Versailles
4 07. Vinland Saga
5 06. Ninja Scroll
6 05. Dororo
7 04. Psycho-Pass
8 03. Attack on Titan
9 02. The End of Evangelion
10 01. Legend of the Galactic Heroes
11 کلام آخر

10. Devilman: Crybaby

این اثر عناصری ترسناک دارد

Berserk Berserk
صداگذاران Kôki Uchiyama, Ayumu Murase, Megumi Han, Ami Koshimizu
استودیو سازنده Science SARU
سال پخش ۲۰۱۸
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۱۰
نمره IMDB ۷.۶

انیمه Devilman Crybaby در سال ۲۰۱۸ در نتفلیکس منتشر شد که عنوان به‌روز‌رسانی‌شده و مبتکرانه‌ سریال دهه هفتاد میلادی «گو ناگای» به نام Devilman است. در انیمه Devilman Crybaby شاهد داستان «آکیرا فودو» که قلبی در حال خونریزی است هستیم و دوست او «ریو آسوکا» او را برای ادغام‌شدن با یک شیطان متقاعد می‌کند. طرفداران Berserk می‌دانند  که میورا به شکل قابل‌توجهی از مانگای گو ناگای الهام گرفته است و نمی‌توان انکار کرد که آکیرا و ریو (مخصوصا در این اقتباس جدید) شباهت بسیاری به گاتس و گریفیث دارند. از همه مهم‌تر عناصر ترسناک و وحشت کیهانی Devilman Crybaby دقیقاً‌ با وقایع « Eclipse» در پایان دوران طلایی Berserk شباهت دارد.

09. Fist of the North Star

گاتس از شخصیت اصلی این انیمه الهام گرفته شده است

Berserk Berserk
صداگذاران Akira Kamiya, Shigeru Chiba, Teiyû Ichiryûsai, Tomiko Suzuki
استودیو سازنده Toei Animation
سال پخش ۱۹۸۴ – ۱۹۸۸
تعداد فصل ۶
تعداد قسمت ۱۵۲
نمره IMDB ۸.۲

انیمه Fist of the North Star یک اثر کلاسیک از دهه هشتاد میلادی محسوب می‌شود که ماجراجویی‌های یک جنگجو و رزمی‌ کار به نام «کنشیرو» را نشان می‌دهد. کنشیرو نیز همانند گاتس دشمنانش را به روش‌های خشونت‌آمیزی از بین می‌برد. Fist of the North Star نه تنها یکی از تاثیرگذارترین انیمه‌های تاریخ است، بلکه به گفته میورا این اثر بزرگ‌ترین منبع الهام او بوده است. با اینکه این اثر نسبت به انیمه Berserk عناصر شخصیت محور کمتری دارد، اما شاهد قدرت بدنی کنشیرو و شباهت‌هایش با شخصیت گاتس هستیم. کسانی که قصد دارند به تماشای یک انیمه کلاسیک و ارزشمند بپردازند حتما باید این اثر اکشن را تماشا کنند.

08. The Rose of Versailles

در این انیمه شاهد توطئه دربار و سرمایه‌گذاری برروی شخصیت‌ها هستیم

Berserk Berserk
صداگذاران Reiko Tajima, Tarô Shigaki, Hisashi Katsuta, Nachi Nozawa
استودیو سازنده TMS Entertainment
سال پخش ۱۹۷۹ – ۱۹۸۰
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۴۱
نمره IMDB ۸.۳

برای خیلی‌ها غافلگیر‌کننده است که اثری کلاسیک در سبک شوجو به مانند The Rose of Versailles حتی بتواند با عنوانی چون Berserk مقایسه شود. با این حال خود کنتارو میارو قبلا اعلام کرده که از روی این انیمه تاریخی برای خلق دنیای تاریکش بهره گرفته است. با اینکه Berserk در بسیاری از مواقع خونین و آزاردهنده است، اما شاهد تمرکزش برروی شخصیت‌هایش هستیم و تکرار چنین کارکترهایی خوشبختانه در یک اثر شوجو مانند The Rose of Versailles مشاهده می‌شود. علاوه بر این بسیاری از دسیسه‌های دربار که در Berserk مشاهده می‌کنیم شبیه به توطئه‌های بانو اسکار در The Rose of Versailles است که در حین آن به «ماری آنتوانت» خدمت می‌کند. طرفداران همچنین نحوه لباس پوشیدن و ظاهر فیزیکی گریفیث را در بانو اسکار مشاهده می‌کنند.

07. Vinland Saga

این انیمه فضایی قرون‌وسطایی و ناخوشایند دارد

Berserk Berserk
صداگذاران Yūto Uemura, Naoya Uchida, Akio Ōtsuka, Kenichiro Matsuda
استودیوهای سازنده Wit Studio, MAPPA
سال پخش ۲۰۱۹ – اکنون
تعداد فصل ۲
تعداد قسمت ۴۸
نمره IMDB ۸.۸

از زمانی که انیمه اقتباسی، حماسی و وایکنیگ محور Vinland Saga در سال ۲۰۱۹ پخش خودش را آغاز کرد بسیاری از بینندگان آن را با عنوان Berserk مقایسه می‌کنند. انیمه Vinland Saga با فضای ناخوشایند و داشتن برخی از بهترین طراحی‌های شخصیتی تاریخ انیمه با سلیقه تمام طرفداران Berserk جور در می‌آید. به شکل جالبی شخصیت اصلی Vinland Saga با نام تورفین برای گرفتن انتقام راه خودش را شروع می‌کند ولی در نهایت برعکس ماجراجویی گاتس به شخصی صلح‌جو و آرامش‌طلب تبدیل می‌شود. اگرچه شخصیت منفی آن، کانوت، به بدست‌آوردن قدرت روی آورده و ویژگی‌های ترسناکی همانند گریفیث دارد. هر دو انیمه Vinland Saga و Berserk با اثری چون بازی تاج و تخت (Game of Thrones) مقایسه شده‌اند و طرفداران فانتزی‌ والا و ادبیات گمانه‌زن از هر دوی آن‌ها خوششان خواهد آمد.

06. Ninja Scroll

این انیمه سینمایی بسیار خشونت‌آمیز است

Berserk Berserk
صداگذاران Kôichi Yamadera, Emi Shinohara, Takeshi Aono, Osamu Saka
کارگردان Yoshiaki Kawajiri
استودیو سازنده Madhouse
سال انتشار ۱۹۹۳
مدت زمان فیلم ۱ ساعت و ۳۴ دقیقه
نمره IMDB ۷.۸

انیمه سینمایی Ninja Scroll محصول سال ۱۹۹۳ است و در آن شاهد شخصیت اصلی تنهایش، دشمنان شیطانی و صحنه‌های مبارزه‌ای بسیار خونین هستیم که همه این‌ها این اثر را به انیمه Berserk شبیه می‌کند. برخی از طرفداران همچنین اشاره کرده‌اند که «کاگرو»ی سرسخت و رابطه عاشقانه‌اش با شخصیت اصلی یعنی «جوبی» به شدت شبیه رابطه کاسکا و گاتس از Berserk است. عنوان Ninja Scroll استاندارد جدیدی از رابطه جنسی و خشونت را به انیمه آورد که از این لحاظ بسیار شبیه به اثری چون Berserk است. با همه این‌ها سبک قصه‌گویی خشن و خونین این دو اثر برای کسانی که روحیه ضعیفی دارند مناسب نیست.

05. Dororo

در این انیمه فداکاری و انتقام وجود دارد

Berserk Berserk
صداگذاران Rio Suzuki, Hiroki Suzuki, Naoya Uchida, Shoya Chiba, Mugihito
استودیو سازنده  MAPPA
سال پخش ۲۰۱۹
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۲۴
نمره IMDB ۸.۳

انیمه Dororo نیز مانند Berserk بنیه و پایداری خوبی داشته است. اولین اتقباس انیمه‌ای آن در سال ۱۹۶۹ منتشر شد، اما استودیوی MAPPA آن را در سال ۲۰۱۹ دوباره تولید کرد و به شخصیت‌ها و داستان جزئیات بیشتری داد. داستان انیمه Dororo در زمان‌های قدیم و در جایی روایت می‌شود که یک سامورایی حریص به نام «دایگو» بخاطر قدرت هرکاری می‌کند، دقیقا شبیه یک شخصیت موسفید که طرفدارای Berserk او را به خوبی می‌شناسند. این شخص قطعاتی از بدن پسرش «هیاکیمارو» را به چندین شیطان می‌بخشد و حالا هیاکیمارو باید در طی یک ماجراجویی به دنبال پس‌ گرفتن بدنش رفته و از کسی که به او خیانت کرده انتقام بگیرد. با اینکه او بسیار ساکت‌تر و آرام‌تر از گاتسِ بدبین است، اما نمی‌توان انکار کرد که این دو شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

04. Psycho-Pass

این انیمه شروری شبیه به گریفیث دارد

Berserk Berserk
صداگذاران Kana Hanazawa, Miyuki Sawashiro, Noriko Hidaka, Takahiro Sakurai
استودیو سازنده Production I.G
سال پخش ۲۰۱۲ – ۲۰۱۹
تعداد فصل ۳
تعداد قسمت ۴۱
نمره IMDB ۸.۲

انیمه Psycho-Pass به مانند Berserk ذهنیت بینندگان را نسبت به ظاهری که ویلن‌ها به طور معمول دارند و طوری که رفتار می‌کنند عوض می‌کند. شخصیت منفی عنوان Psycho-Pass، «شوگو ماکیشیما»، فردی کاریزماتیک و متعادل است و دقیقاً مانند گریفیث از Berserk یکی از باهوش‌ترین شرور‌های تاریخ محسوب می‌شود. همچنین شاهد بدن و صورت بسیار زیبای این دو هستیم، ویژگی‌هایی که کاملاً‌ با اعمال زشت و شرورانه‌شان تناقض دارند. ماکیشیما و گریفیث همچنین عادت دارند که اعمالشان را برای خود عقلانی جلوه می‌دهند. ماکیشیما این کار را با ذهنیت فلسفی و وسواس‌گونه انجام داده و گریفیث نیز بخاطر مشکلات عمیقش با گناه و بیزاری از خود به این کار روی می‌آورد. دیدن این انیمه خوش‌ساخت همراه با شرور جذابش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

03. Attack on Titan

این انیمه محبوب فضایی تلخ و تاریک دارد

Berserk Berserk
صداگذاران Yûki Kaji, Yui Ishikawa, Marina Inoue, Hiroshi Kamiya, Hiro Shimono
استودیو‌های سازنده Wit Studio, MAPPA
سال پخش ۲۰۱۳ – ۲۰۲۳
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۹۸
نمره IMDB ۹.۱

انیمه Attack on Titan به مانند Berserk و قبل از اینکه طرفداران بفهمند چه اتفاقی افتاده است ترسی از کشتن شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش ندارد. ارن، میکاسا و آرمین همگی به مانند گاتس در حال تلاش و مبارزه در نبردشان با موضوعات و موجوداتی بسیار بزرگ هستند. مارپیچ سقوط شخصیتی گریفیث به نزول ارن به شرارت شبیه است، شخصیت‌هایی که داستانشان به شکل کاملی در این نقاط به اوج و پایان خودش می‌رسد. انیمه Attack on Titan قادر است با فضای قرون وسطایی، شخصیت‌های اصلی جذاب و کارکتر‌هایی که سعی دارند در بدترین شرایط زنده بمانند، طرفداران دوآتیشه Berserk را خوشحال کند. فصل اخر Attack on Titan در پنجم نوامبر ۲۰۲۳ به پایان خودش رسید، در نتیجه بینندگان جدید یک داستان کامل و عالی را برای دنبال کردن دارند.

02. The End of Evangelion

این انیمه به مانند واقعه Eclipse دیوانه‌کننده و توهم‌زاست

Berserk Berserk
صداگذاران Megumi Ogata, Megumi Hayashibara, Yûko Miyamura, Kotono Mitsuishi, Yuriko Yamaguchi, Fumihiko Tachiki, Akira Ishida
کارگردانان Hideaki Anno, Kazuya Tsurumaki
استودیوهای سازنده Gainax & Production I.G 
سال انتشار ۱۹۹۷
مدت زمان فیلم ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
نمره IMDB ۸.۱

شما کافی است که فقط به واقعه Eclipse اشاره کنید تا شوک، اندوه و خشم طرفداران Berserk را مشاهده کنید. پایان آرک دوران طلایی Berserk شاید وحشتناک بوده باشد، اما همچنین در طی راه چند تا از بهترین قسمت‌های تاریخ تلویزیون را مشاهده کردیم. شخصیت «شینجی» از The End of Evangelion داستان خشونت‌آمیز و توهم‌زای مشابهی را دارد که در آن خشونت‌های بدنی فراوان و تصاویر انتزاعی را مشاهده می‌کنیم. در این داستان روایات مختلفی از نابودی فرشته‌ای به نام «لیلیث» گرفته تا شکل‌گیری دوباره جسم شینجی و «آسوکا» در یک خط ساحلی آخرالزمانی بازگو می‌شود. عنوان The End of Evangelion نسبت به Berserk کمتر به توضیح زنجیره اتفاقات خود می‌پردازد. با این حال همچنان ارزش تماشا داشته و یکی از بهترین انیمه‌های سینمایی تاریخ به شمار می‌آید.

01. Legend of the Galactic Heroes

این اثر کاملا برروی جنگ و سیاست تمرکز کرده است

Berserk Berserk
صداگذاران Yûsaku Yara, Ryô Horikawa, Katsuji Mori, Nozomu Sasaki, Kei Tomiyama
استودیو سازنده  K-Factory
سال پخش ۱۹۸۸ – ۱۹۹۷
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۱۱۰
نمره IMDB ۹.۰

در نگاه سطحی انیمه Legend of the Galactic Heroes با فضای علمی تخیلی‌اش کاملا با حال و هوای قرون وسطایی و مبهم Berserk فرق می‌کند. با این حال هردو سریال مملوء از قتل‌عام و توطئه‌های سیاسی هستند و همینطور شخصیت‌ها به هم شباهت دارند. برای مثال در Legend of the Galactic Heroes شخصیت «رینهارد ون لوهنگرام» شکل و شمایل، راه و روش‌ها و نبوغ تاکتیکی‌ای بسیار شبیه به گریفیث دارد. یک فرق قابل توجه این است که «ون لی یانگ» قادر نیست که برخلاف دستور‌های مافوق‌های خود عمل کند، در صورتی که گاتس این‌کار را کرده و از طرف اعضای گروهش یعنی شاهین لقب «سگ وحشی» به او داده شده است. هر طرفدار Berserk که به شخصیت‌های باهوش و پیچیده علاقه دارد باید انیمه Legend of the Galactic Heroes را در فهرستش قرار داده و بلافاصله تماشا کند.

کلام آخر

انیمه و مانگای Berserk یکی از تلخ‌ترین و تاریک‌ترین آثار تاریخ محسوب می‌شود. مراسم Eclipse یکی از مهم‌ترین لحظات این فرنچایز است و همینطور یکی از خشن‌ترین و ترسناک‌ترین صحنه‌های مانگا و انیمه به شمار می‌آید. در نتیجه در تمام این فرنچایز شاهد خون و قتل و خشونت هستیم. حتی در بعضی از مواقع که داستان کمی مثبت پیش می‌رود مطمئن می‌شویم که به زودی وقایع تلخ و خشونت‌آمیزی پیش خواهد آمد.

در فهرست بالا به سراغ بهترین عناوینی که شباهت‌هایی به Berserk دارند رفتیم، آثاری که برخی از ویژگی‌های تلخ، تاریک، خشن و دلخراش این فرنچایز را دارا هستند یا شخصیت‌هایی شبیه به کارکتر‌های Berserk دارند. دیدن این آثار را به علاقه‌مندان به شخصیت گاتس و این فرنچایز به شدت توصیه می‌کنیم. فراموش نکنید که نظرات خود را با ویجیاتو به اشتراک بگذارید.

Screen Rant

نظر شما