شناسهٔ خبر: 64167741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی جدیدی از فردا جمعه وارد استان می‌شود که فعالیت آن موجب بارش باران و در نواحی کوهستانی و ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که به تدریج از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد و سرعت وزش باد به تدریج افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید و در برخی نقاط شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد موجب کولاک برف در گردنه های استان خواهد شد، یادآور شد: شرایط جوی نیز از فردا تا اوایل هفته آینده ناپایدار خواهد بود.

سلطانی اظهار داشت: دمای نسبی به خصوص میانگین دمای شبانگاهی از جمعه شب در نقاط مختلف استان افزایش خواهد یافت و طی این روزها بارش های پراکنده برف و باران نیز دور از انتظار نیست.

وی گفت: دمای فعلی زنجان منفی ۲ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۹ درجه، ابهر منفی سه و ۱۰، خرمدره منفی ۲ و ۱۰ درجه، آببر چهار و ۱۶ درجه، سلطانیه منفی ۶ و ۹ درجه، قیدار منفی ۲ و هشت درجه و ماهنشان یک و ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما