شناسهٔ خبر: 64166058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیسی در گلستان:

به دنبال نهضت حل مسئله در دولت هستیم/ آغاز عملیات طرح طبیعت‌گردی آشوراده پس از دو دهه

عملیات اجرایی طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده پس از دو دهه کشمکش و بلاتکلیفی، توسط آیت‌الله رئیسی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور در بدو ورود به گلستان گفت: در دور اول سفر استانی به گلستان به نیازهای فوری و ضروری واقف شدیم و مسئولان برای حل آن ها بسیج شدند تا کارهای ضروری را دنبال کنند.

او افزود: شناخت مسئله و حل مسئله مورد توجه دولت قرار دارد و ما در دولت نهضت حل مسئله را دنبال می کنیم، معتقدیم نباید از کنار مسئله گذشت باید مسئله را شناخت و حل کرد و به دنبال چاره بود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بنای ما این است با کمک مردم و نخبگان نهضت حل مسئله را دنبال کنیم، افزود: برای طرح های عمرانی ، اقتصادی و در حوزه آبرسانی مبالغ خوبی در استان هزینه شده است.
 
او ادامه داد:  گزارش هایی که از استان رسیده است نشان می دهد همه مسئولان و دلسوزان در استان برای حل مشکلات اهتمام دارند.
 
رئیس جمهور بیان کرد : در دور اول سفر موارد ضروری شناسایی شد و در دور دوم سفرها علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول به موارد مهم دیگر هم پرداخته می شود.حل مسائل استان کار جهادی می طلبد و با روحیه بسیجی باید کار دنبال شود.
 
او گفت: گلستان استان ظرفیت هاست و در حوزه گردشگری، کشاورزی ، معاون و .... ظرفیت های فراوانی دارد و امیدواریم با کمک خدای متعال از ظرفیت های استان بهره ببریم.
 
رئیس جمهور کلنگ طرح طبیعت‌گردی آشوراده را به زمین زد 
عملیات اجرایی طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده پس از دو دهه کشمکش و بلاتکلیفی، توسط آیت‌الله رئیسی آغاز شد.
 
بازدید رئیس جمهور از جزیره آشوراده و طرح احیای خلیج گرگان
رییس جمهور اسفند سال ۱۴۰۰ در شانزدهمین سفر استانی به گلستان دستور احیا و لایروبی خلیج گرگان را صادر کرده بود.

خلیج گرگان براساس داده‌های آماری سازمان نقشه برداری کشوری، بیش از ۳۰ درصد از وسعت ۴۰۰ کیلومتر مربعی آن در سال‌های اخیر به دلیل بسته شدن کانال‌های آبرسان منتهی به خلیج گرگان از دریای خزر خشک شده است.

 

بازدید از طرح آشوراده

 
در این سفر آقایان صحرائی وزیر آموزش و پرورش، زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارائی، وحیدی وزیر کشور، محرابیان وزیر نیرو، هاشمی وزیر ورزش و جوانان، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، اوجی وزیر نفت، نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تعدادی از معاونان رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رئیس جمهور را همراهی می‌کنند و در شهر‌های مختلف برای افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها حضور خواهند داشت.

تصویب راه‌های تسریع در اجرای طرح ملی گردشگری آشوراده، علاج‌بخشی خلیج گرگان و اتمام لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح و آغاز ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی، اختصاص اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی و بیمارستان کودکان گرگان، توجه ویژه به سد نرماب برای تکمیل سد تا انتهای فعالیت دولت سیزدهم، اختصاص اعتبار برای انتقال روستا‌های کاسه سد چایلی مراوه تپه، اختصاص ۴۸۰ میلیون دلار برای توسعه پتروشیمی گلستان به صورت تسهیلات، بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس، تکمیل باند دوم محور کردکوی به بندرترکمن و آق قلا به گمیشان و اختصاص اعتبار مناسب برای رفع نقاط حادثه خیز گلستان از جمله مهمترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به گلستان است.
 
در این سفر وزرای کابینه دولت نیز در شهرستان‌ها با مردم دیدار خواهند کرد و میز خدمت هم در شهر‌ها برپاست.

گلستان یازدهمین مقصد دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور است.

نظر شما