شناسهٔ خبر: 64164237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آخرین اخبار فلسطین

از افزایش آمار شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر تا شرط حماس برای تبادل اسرا با تل‌آویو

براساس اعلام مسئولان فلسطینی در نوار غزه آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به 20 هزار نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، مسئولان درمانی در نوار غزه اعلام کردند که آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به 20 هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۸ هزار نفر کودک و ۶ هزار و ۲۰۰ تن دیگر نیز زن هستند.

براین اساس، تاکنون ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز در این جنگ خونین زخمی شدند.

اسامه حمدان: اسرائیل توجهی به سرنوشت اسیران خود ندارد

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه شب گفت: اسراییل اهمیتی به سرنوشت اسرای خود نمی‌دهد و همچنان به بمباران غزه ادامه می‌دهد.

حمدان افزود: طرف‌های شرکت کننده در جنایت علیه مردم غزه توازن و تعادل خود را از دست داده‌اند و دیگر به سرنوشت اسرای خود فکر نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که دولت بایدن در جنایت علیه غزه شریک است و اجازه توقف این جنگ را نمی‌دهد، افزود: دولت آمریکا باید بداند که ریشه این نزاع و جنگ در وجود اشغالگری در سرزمین ماست.

این مقام حماس اضافه کرد: دشمن صهیونیستی با یورش به خانه‌های غیرنظامیان و اعدام میدانی آن‌ها جنایتی وحشیانه را مرتکب شده است.

حمدان خواستار تحرک فوری بین‌المللی برای برملا کردن جنایات دشمن صهیونیستی در غزه و بازخواست و محاکمه عاملان این جنایات شد.

این مقام حماس اظهار کرد: دشمن صهیونیستی با تجاوزات و هدف قرار دادن غیرنظامیان نشان داده که همچون یک گروهک تبهکار رفتار می‌کند.

او از اقدام دولت مالزی در ممانعت از پهلو گرفتن کشتی‌های اسرائیلی در بنادر این کشور قدردانی کرد.

وی خطاب به کسانی که برای آینده غزه تصمیم می‌گیرند هشدار داد که آینده این باریکه را تنها فلسطینیان مشخص می‌کنند.

حمدان در پایان تأکید کرد: آنانکه گمان می‌کنند روی تانک‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌توانند وارد غزه شوند، در تاریخ به عنوان خائن نام برده خواهند شد.

آمار شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

رژیم صهیونیستی: عملیات در غزه ادامه خواهد داشت

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت: همزمان با حملات هوایی، عملیات زمینی در غزه ادامه خواهد یافت.

هاگاری که در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود سخن می‌گفت، طبق شب‌های گذشته مدعی شد: حماس از زیرساخت‌های پزشکی استفاده کرده است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: توانستیم یک تونل را شناسایی کنیم که حماس در شمال غزه از آن استفاده می‌کرده است.

هاگاری با تکرار سخنان خود ادامه داد: بازگرداندن گروگان‌ها یکی از اهداف این جنگ است و از هیچ کوششی برای این کار فروگذار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به تهدید حزب‌الله افزود: حمله به مواضع این گروه و رزمندگان آن را ادامه خواهیم داد، همچنان که حمله به رفح برای هدف قراردادن رهبران حماس ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: هدف ما فروپاشی حماس است و این که دیگر نهاد نظامی ما را تهدید نکند.

آمار شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

شرط حماس برای تبادل اسرا با تل‌آویو

یک رسانه صهیونیستی چهارشنبه شب شرط جنبش مقاومت حماس برای تبادل دوباره اسرا با تل‌آویو را فاش کرد و نوشت که مذاکره منوط به آتش‌بس کامل است.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) در این باره افزود: اسرائیل پیشنهاد تبادل اسرا را داده که حماس بدون توقف آتش‌بس کامل بحث درباره آن را رد کرده است.

این شبکه صهیونیستی افزود: پیشنهاد ارائه شده از سوی اسرائیل شامل تمدید روزهای آتش‌بس و آزادی بازداشتی‌های خطرناک فلسطینی است.

پیش از این نیز اسامه حمدان، از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که تا توقف کامل جنگ، هیچ مذاکره‌ای در مورد مبادله اسرا انجام نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده‌خواهی تل‌آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

آمار شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

ابوعبیده: در ۷۲ ساعت گذشته ۴۱ جنگ‌افزار دشمن را منهدم کردیم

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در سخنانی از انهدام کلی یا جزیی ۴۱ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی توسط مبارزان قسام در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

ابوعبیده گفت: مبارزان ما موفق شدند ۲۵ نظامی صهیونیست را به هلاکت برسانند و ده‌ها نظامی دیگر را نیز زخمی کنند. نظامیان صهیونیست که به نوار غزه نفوذ کرده‌اند با خمپاره، راکت و بمب‌های ضدسنگر و ضدنفر هدف قرار گرفتند، مبارزان ما با این نظامیان به صورت تن‌به‌تن درگیر شدند و تیم‌های نجات ارتش رژیم صهیونیستی نیز هدف گرفته شدند.

وی افزود: ۲ تونل و یک خانه بمب‌گذاری و در حضور نظامیان اشغالگر منفجر شد. همچنین تک‌تیراندازان ما یک نظامی صهیونیست دیگر را هدف قرار دادند.

ابوعبیده گفت: مبارزان ما مقرها و اتاق‌های فرماندهی میدانی دشمن را در تمامی محورهای نبرد در نوار غزه با خمپاره و موشک هدف قرار دادند.

وی در ادامه افزود: ما تل‌آویو را موشک‌باران کردیم. علاوه بر این کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را نیز با چندین موشک هدف قرار دادیم.

آمار شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

حمله موشکی مقاومت به پایگاه‌های ارتش اسراییل در جولان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه از شلیک چند موشک از خاک سوریه به بلندی‌های اشغالی جولان خبر داد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در مسعده و قینیا در جولان اشغالی سوریه خبر دادند.

برخی منابع عبری می‌گویند دست‌کم ۶ موشک از سوریه به جولان اشغالی شلیک شده است.

جزئیات بیشتری از این خبر و گزارش‌ها درباره تلفات و آسیب‌های این حمله منتشر نشده است.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز طی ساعات گذشته در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی تجمعات نظامیان صهیونیستی را در غزه و شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

آمار شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

آمادگی اسراییل برای آتش‌بس جدید در غزه

رسانه‌های صهیونیستی مدعی آمادگی تل‌آویو برای آتش‌بس یک هفته تا یک ماهه در مقابل آزادسازی تعدادی از اسرا در نوار غزه شدند.

منابع رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند که این رژیم پیشنهادی برای برقراری یک آتش‌بس دیگر در نوار غزه دارد و آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس جهت تبادل اسرا ابراز و آن را به طرف قطری ابلاغ کرده است.

بر پایه این گزارش، رسانه‌های عبری گزارش دادند که کابینه جنگی این رژیم برای برقراری آتش‌بس به مدت یک هفته تا دو هفته و مذاکرات برای مبادله اسیران اعلام آمادگی کرده است.

منابع صهیونیستی مدعی شدند که توافق پیشنهادی شامل آزادی ۳۰ تا ۴۰ اسیر اسراییلی نزد حماس در ازای آزادی اسرای برجسته فلسطینی خواهد بود و این توافق شامل عقب‌نشینی جزیی از برخی مناطق نوار غزه همراه با آتش‌بس از دو هفته تا یک ماه خواهد بود.

جزییات بیشتری از این سفر اعلام نشده، اما مقاومت فلسطین پیشاپیش هرگونه مبادله اسرا در شرایط جنگی را رد کرده است.

شبکه ۱۲ اسراییل نیز شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره مبادله اسرا در حال انجام است اما چنین توافقی قریب‌الوقوع نیست.

پیش‌تر نیز وبگاه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسراییل مصمم به پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا است علیرغم اینکه می‌داند چنین توافقی هزینه سنگینی برای تل‌آویو خواهد داشت‌‌.

انتهای پیام

نظر شما