شناسهٔ خبر: 64160831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونمایی از سامانه دیسپج مرتبط بین سازمانی در حوادث ترافیکی

در مراسمی از سامانه دیسپچ مرتبط بین سازمانی در حوادث ترافیکی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

جانشین پلیس راهور کشور در مراسم رونمایی دیسپج مرتبط بین سازمانی این سامانه را برای امداد رسانی سریع به آسیب دیدگان سوانح رانندگی عنوان کردوگفت:با رونمایی از این سامانه در استان آذربایجان شرقی همه دستگاه‌های خدمات رسان مورد نیاز در این زمینه بایک تماس سریعا به محل اعزام خواهند شد که این موضوع باعث کاهش تلفات وامداد رسانی به موقع به مصدومین در حوادث خواهد شد.

سردار حسینی افزود:این سامانه امروز به صور پایلوت در آذربایجان شرقی رونمایی شد که انشاءالله در روز‌های آتی در کل کشور نیز راه اندازی خواهد شد.

وی از وضعیت نامناسب برخی از جاده‌های کشور انتقاد کرد و گفت:تلاش ما برای سهولت در تردد جاده‌های کشور است و باید بتوانیم با یک کنترل مناسب از وقوع تصادفات جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد:برخی از جاده‌ها با استاندارد قدیم ساخته شده اند الان که به بزرگراه تبدیل شده اند همه ساله باعث به وجود آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شوند که امیدواریم با حمایت‌های مسولین مربوطه این وضعیت سامان پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار هم در این مراسم راه اندازی سامانه دیسپج مرتبط سازمانی را برای کاهش تصادقات خوب ارزیابی کرد و گفت:اقدامات خوبی در قالب این سامانه در دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور صورت گرفته که خیلی ارزشمند است و باعث کاهش چشمگیر تلفات حوادث خواهد شد.

ذاکری با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد رشته‌های ترافیکی در دانشگاه‌ها هستیم گفت:قطعا برای توسعه مباحث پیشگری از مصدومیت‌ها و مشکلات ترافیکی متخصین بین رشته‌ای تربیت می‌شود و اثر گذاری آن درجامعه پزشکی و مهندسی چشمگیر خواهد شد.

نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه گفت:توفیق این را پیدا کردیم که یک قدم مثبتی برداریم و کاری را انجام بدیم که یکی از بزرگترین مشکلات جامعه که همان بحث حوادث ترافیکی است را تا جایی بتوانیم حل کنیم.

نظر شما