شناسهٔ خبر: 64152290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت حکم دادگاه حمید نوری

بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در محکومیت حکم دادگاه حمید نوری در سوئد، قرایت شد.

صاحب‌خبر -

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت حکم دادگاه حمید نوری در سوئد و در صحن مجلس قرایت شد که متن آن به شرح زیر است:

در روز گذشته دادگاه نمایشی سوئد، با حمایت از گروه‌های تروریستی، اصرار به ادامه گروگان‌گیری و استمرار بازداشت غیر قانونی حمید نوری کرده است.

این در حالی است که خانواده حمید نوری به تصور وجود یک دادگاه بی‌طرف و عادلانه، با امیدواری تلاش زیادی به دفاع حقوقی، ارایه اسناد و ادله قابل قبول به سیستم قضایی سوئد برای اتخاذ یک تصمیم عادلانه کرده اما این سیستم قضایی از فرایندهای قانونی در راستای اهداف سیاسی سوء استفاده کرده و بازیچه اغراض سیاسی شده است.

دستگاه قضایی سوئد در روند رسیدگی خود، بدیهی‌ترین اصول دادرسی عادلانه را نقض کرده و با رفتاری خلاف حقوق بین‌الملل با دخالت در امور داخلی و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای غیر انسانی با این تبعه کشورمان داشته است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مسیول می‌خواهیم که برخورد قاطعی با اقدامات دولت‌های غربی مخصوصاً دولت سوئد نسبت به حمایت از تروریسم جهانی و نقض حقوق اتباع ایرانی داشته باشند.

همچنین از دستگاه قضایی می‌خواهیم تا علیه افرادی که در بازداشت غیر قانونی اتباع جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً حمید نوری نقش داشته‌اند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، تشکیل پرونده قضایی را در دستور کار قرار دهد./ مهر

نظر شما