شناسهٔ خبر: 64151849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایندگان مجلس حکم دادگاه نمایشی سوئد علیه حمید نوری را محکوم کردند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای در واکنش به رأی دادگاه تجدیدنظر سوئد که با حمایت از گروه‌های تروریستی اصرار به گروگانگیری و استمرار بازداشت غیرقانونی حمید نوری کرده است، این رأی را غیرعادلانه و با اغراض سیاسی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه (۲۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای با امضای اکثریت نمایندگان در رابطه با محکومیت حکم دادگاه تجدید نظر سوئد در خصوص پرونده حمید نوری قرائت شد که در این بیانیه آمده است: دادگاه نمایشی سوئد با حمایت از گروه‌های تروریستی، اصرار به ادامه گروگان گیری و استمرار بازداشت غیرقانونی حمید نوری کرده است.

نمایندگان مجلس در این بیانیه تصریح کردند: این در حالی است که خانواده حمید نوری به تصور وجود یک دادگاه بی طرف و عادلانه؛‌ با امیدواری تلاش زیادی به دفاع حقوقی‏، ارائه اسناد و ادله قابل قبول به سیستم قضایی سوئد برای اتخاذ یک تصمیم عادلانه کرده، ولی این سیستم قضایی از فرایندهای قانونی در راستای اهداف سیاسی سوء استفاده کرده و بازیچه اغراض سیاسی شده است.

نمایندگان همچنین در این بیانیه تاکید کردند: ‌دستگاه قضایی سوئد در روند رسیدگی خود، بدیهی ترین اصول دادرسی عادلانه را نقض کرده و با رفتاری خلاف حقوق بین الملل با دخالت در امور داخلی و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای غیرانسانی با این تبعه کشورمان داشته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه یادآور شدند: از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مسئول می خواهیم برخورد قاطع با اقدامات دولت‌های غربی مخصوصا دولت سوئد نسبت به حمایت از تروریسم جهانی و نقض حقوق اتباع ایرانی داشته باشند.

در ادامه این بیانیه نمایندگان خانه ملت خاطرنشان کردند: همچنین از دستگاه قضایی می‌خواهیم تا علیه افرادی که در بازداشت غیرقانونی اتباع جمهوری اسلامی ایران به ویژه حمید نوری نقش داشته‌اند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، تشکیل پرونده قضایی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایرنا، «حمید نوری» شهروند ایرانی که بیش از چهار سال است با ادعاهای واهی و به استناد اظهارات متناقض اعضای گروهک تروریستی منافقین در بازداشت غیرقانونی دولت سوئد و در سلول انفرادی به سر می‌برد، به اذعان وکلای او یک رکورد جهانی در نقض حقوق بشر محسوب می‌شود، دادگاه تجدیدنظر سوئد، حکم «حبس ابد» را برای وی تایید کرد.

نظر شما