شناسهٔ خبر: 64149927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین کنگره بزرگداشت بانوان تاثیرگذار این استان در هشت محور با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی همزمان با هفته زن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل، افسانه جهانی در نشست کارگروه امور بانوان استان با محوریت برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته زن و روز مادر، بیان کرد: دومین کنگره بزرگداشت بانوان تاثیرگذار استان همزمان با هفته زن با هدف معرفی الگوی زن ایرانی - اسلامی ، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت "الگوی سوم زن" ، معرفی زنان نخبه ، گسترش فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار ملی و استانی و فراهم‌ کردن زمینه ارتباط نخبگان، کارآفرینان ، کنش‌گران و فعالان در حوزه زنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره در استان‌ها با ۲ دبیر علمی و اجرایی و در قالب هشت کارگروه فعالیت‌ خواهد کرد، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی در برگزاری کنگره بزرگداشت زنان تاثیرگذار مشارکت می‌کنند و در این زمینه معرفی بانوان تاثیرگذار در بخش‌های مختلف و مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: این کنگره در هشت محور با عنوان‌های فرهنگ و هنر ، تعلیم و تربیت ، رسانه و گفتمان‌سازی ، فعالیت‌های اجتماعی ، اقتصاد و کارآفرینی ، علمی ، پژوهشی و فناوری ، سیاست‌گذاری ، حکمرانی و ورزش برگزار می‌شود.

هفته زن فرصت مناسبی برای تجلیل از بانوان نمونه است

جهانی گفت: همچنین با توجه به اهمیت ازدواج و فرزندآوری و بر اساس ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هفته زن بهترین فرصت برای تجلیل از بانوان شاغلی است که در یک‌سال گذشته ازدواج کرده‌اند یا صاحب فرزند شده‌اند.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان استان اردبیل نیز برپا می‌شود.

دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اردبیل برگزار می‌شود

فرهنگ اسلامی و سیره فاطمی درباره مقام مادر باید احیا شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به مقام والای مادر و پاسداشت حرمت مادران به‌ویژه مادران شهدا، اظهار کرد: احیای فرهنگ اسلامی و سیره فاطمی در رابطه با مقام مادر در این ایام مورد تاکید است.

رضوان باقلاچی با اشاره به تقارن هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با ایام شهادت سردار سلیمانی افزود: در راستای حراست از مقام و حرمت مادر، ارائه برنامه‌های ابتکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و برگزاری آن ضروری است.

وی بیان کرد: لازم است در این ایام از بانوانی که در امر تبیین و روشنگری در استان اردبیل تلاش می‌کنند، تجلیل شود.

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد ، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

نظر شما