شناسهٔ خبر: 64146193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار آفریقای جنوبی به شهروندان خود درخصوص مشارکت در جنگ علیه غزه

تهران-ایرنا- آفریقای جنوبی به شهروندان خود هشدار داد که در صورت مشارکت در جنگ علیه مردم غزه محاکمه و سلب تابعیت خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از عربی۲۱، آفریقای جنوبی به شهروندان خود نسبت به مشارکت در جنگ غزه علیه مردم فلسطین هشدار داده و اعلام کرد، افرادی که در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، پیگرد قضایی خواهند شد.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه نسبت به گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از نظامیان ارتش صهیونیستی که تابعیت آفریقای جنوبی دارند به جنگ علیه غزه پیوسته‌اند ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی بوده و منجر به جنایت‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود و شهروند آفریقای جنوبی را در معرض محاکمه در داخل کشور خود قرار می گیرند.

در پایان این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه آفریقای جنوبی حامی جنگ علیه غزه نیست، اگر شهروندان این کشور در این جنگ شرکت کنند در معرض سلب تابعیت قرار می گیرند.

اخیرا "سیریل رامافوزا" رئیس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن اعلام ارائه مدارک جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC)، خواستار آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایات این رژیم شد.

رامافوسا ماه گذشته نیز در جریان نشست مجازی اضطراری بریکس پلاس، تاکید کرد: اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی می‌شود و دلیل اصلی جنگ کنونی، اشغال سرزمین‌های فلسطین از آنها است.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی که پیش از این به اتفاق چند کشور دیگر از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته بود تا درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه تحقیق کند، اعلام کرد که با ارائه تمامی مدارک جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، از دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست کرده است تا تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل را در اسرع وقت آغاز کند.

رامافوسا با اشاره به ارائه مدارک لازم در رابطه با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تاکید کرد: هنگامی که پرونده‌ای به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع شد، باید آن را جدی بگیرند.

پرتوریا سال هاست که از مبارزه مردم فلسطین برای آزادی کشورشان و ایجاد کشور مستقل فلسطین حمایت کرده است.

اواخر ماه گذشته، قانونگذاران آفریقای جنوبی یک طرح پیشنهادی را برای تعلیق روابط با رژیم صهیونیستی تا زمان موافقت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم با برقراری آتش‌بس، تائید کردند.

نظر شما