شناسهٔ خبر: 64136741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خبر داد

راه اندازی کانون تخصصی دامپزشکی ایلام

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: کانون تخصصی دامپزشکی ایلام برای اولین بار در کشور راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در آیین افتتاح اولین کانون تخصصی بسیج دامپزشکی کشور در استان اظهار داشت: بیست و سومین قشر تخصصی بسیج با افتتاح کانون تخصصی بسیج دامپزشکی برای اولین بار در کشور توسط دامپزشکی و بسیج کشاورزی استان راه اندازی شد.
 
وی افزود: تامین امنیت غذایی سالم و بهداشتی یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج جامعه کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط با امنیت غذایی است که از اهمیت زیادی برخوردار است.
 

وی تاکید کرد: راه اندازی کانون تخصصی قشر دامپزشکی بدون شک در افزایش تولید محصولات پروتئنی، خودکفایی گوشت قرمز و سفید و تامین امنیت غذایی در استان نقش موثری ایفا خواهد کرد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز بیان کرد: بهداشت و سلامت دام و ایجاد اقتصاد پایدار دامپروری در گرو تامین سلامت و بهداشت دام و کاهش و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام است.
 
یونس احمدی هدف از تشکیل کانون تخصصی بسیج دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: این کانون پس از رایزنی‌های دامپزشکی با سپاه و بسیج استان و احصای نقاط قوت و ضعف شکل گرفت که در قالب این تشکل یک استقلال و تجمیع خدمات برای جامعه هدف دامداران انجام بگیرد.
 
وی اضافه کرد: این کانون در واقع یک جایگاه تخصصی و ساختار قدرتمند کارشناسی است که با استفاده از روابط بین بخشی دامپزشکی با سپاه و بسیج و دیگر ادارات مرتبط به جامعه هدف و عموم مردم خدمات رسانی می‌کند.
 
احمدی مطرح کرد: در این کانون تخصصی گروه‌های واکسیناسیون و مبارزه با بیماری‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی با هدف گسترش مایه کوبی در میان احشام و طیور و انجام فعالیت‌های پژوهشی کار خود را از امروز آغاز کرده است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: در این کانون تخصصی پنج کمیته و کارگروه برای انجام رزمایش‌های دامپزشکی یا تحقیقاتی و ترویجی شامل کمیته‌های سلامت، توسعه، اداری، فرهنگی و اجتماعی تشکیل خواهد شد.

نظر شما