وی ادامه داد: ایرلاینهای خارجی سوخت با قیمت خارجی و سوخت شرکتهای هلیکوپتری، آموزشی و کارگو سوخت را با نرخ آزاد تحویل میگیرند.
وی افزود: در شرکتهای هواپیمایی مسافری داخلی برای پروازهای خارجی روزانه یک میلیون لیتر و برای پروازهای داخلی 2.5 میلیون لیتر و در مجموع 3.5 میلیون لیتر سوخت مصرف میشود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدای این نشست نیز با بیان اینکه بهازای هر هواپیما که وارد کشور میشود، اشتغال و ایمنی ایجاد میشود، اضافه کرد: باید بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم، برنامهریزی لازم برای این کار را انجام دادهایم و امیدواریم به اهداف توسعهای مدنظر دست یابیم.
محمدیبخش با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هفتاد هواپیما و بالگرد دستدوم خریداری و وارد کشور شده است، گفت: با توجه به وضعیت کشور تا قبل از ورود هواپیما به کشور آن را رسانهای نمیکنیم. فکر میکنیم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این باره اعلام خواهد شد.
وی درباره ساخت هواپیما نیز یادآور شد: ساخت هواپیمای سیمرغ با مشارکت وزارت راه، وزارت دفاع و وزارت صنعت که مسئولیتهای مشخصی دارند، در حال انجام است. امروز میتوانیم بگوییم جمهوری اسلامی ایران دارای کارخانه هواپیماسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی آزادیها در حملونقل هوایی، گفت: این یک ظرفیتی است که قانونگذار تعریف کرده است. در یک بازه زمانی کشور با حجم بالای تقاضا مواجه میشود و از ظرفیت سایر کشورها برای انجام پروازها استفاده میشود.
محمدیبخش با ابراز اینکه کشور نیازمند 550 فروند هواپیمای مسافربری است، ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر، اگر نیاز بود و مقامات تأییدیه را دادند ظرفیتهای آن فراهم است، ضمن اینکه این مسئله در صحن علنی مجلس رأی نیاورد و به همان مسیر قبلی بازگشت.
نظر شما