شناسهٔ خبر: 64126202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت کلزا در ۹۳ هکتار از اراضی قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر، از کشت کلزا، در سطح ۹۳ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر سطح سبز رویش کلزا در زمین‌های زراعی این شهرستان را در فصل زراعی جاری ۹۳ هکتار اعلام کرد.

علی درویش نیا گفت: از سطح اراضی سبز شده ۵۷ هکتار در دشت و ۳۶ هکتار در اراضی میانبند است که ۱۸ هکتار مکانیزه و ۷۵ هکتاربه صورت سنتی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اظهار اینکه سطح اراضی بذرکاری شده کلزا در مزارع قائم شهر ۵۹ هکتار آبی و سطح ۳۶ هکتار دیم بوده، گفت: برای تقویت و رشد کلزا در زمین‌های زراعی میزان ۳۴ تن کود شیمیایی کشاورزی بین کلزاکاران توزیع شد که از این میزان کود مصرفی ۲۰ تن اوره، ۷ تن کود فسفاته و ۷ تن کود پتاسه بوده است.

درویش نیا اضافه کرد: براساس دستورالعمل برنامه ابلاغی با ۱۰۱ کشاورزبهره بردار کلزاکار قائم شهر امسال قرارداد کشت بسته شد.

او میزان بذر توزیعی بهاره کلزا بین بهره داران را مقدار ۱۷۵ کیلوگرم رقم هایولا ۵۰ و ۲۵۰ کیلوگرم رقم تراپر و بذر زمستانه را ۱۴.۵ کیلوگرم از رقم هیدرومل اعلام کرد.

درویش نیا، مقدار سموم توزیعی قبل از عملیات کاشت و داشت در مزارع کلزا را ۵ لیتر علفکش درسطح ۲ هکتار برای مبارزه با علف‌های هرز و مقدار ۹ لیتر برای علفکش نازک برگ بعد از کاشت و در سطح ۹۳ هکتار مبارزه علیه آفات کلزا مقدار ۵۶۰ کیلوگرم سموم علیه آفات این محصول دانه روغنی مصرف شد.

نظر شما