آیتیمن- حمید محلهای، مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارتصمت، با اشاره به اینکه تاکنون همه شرکتهای گارانتیعضو سامانه جامع خدمات پس از فروش شدهاند، اعلامکرد: با پیوستن شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس ازفروش، شرکتهایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند،لغو مجوز میشوند.
وی افزود: هر ایرادی پس از خرید برای گوشیها ایجادشود و عرضه کننده کالا امکان تعمیر و اصلاح آن را مانندروز اول نداشته باشد، باید کالا را با کالای دیگری درهمان مدل تعویض کند.
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: افزون بر تشدید نظارتها، ظرف یک هفته به شکایاتشهروندان از کیفیت خدمات پس از فروش تلفن همراهرسیدگی میشود.
وی در پاسخ به این سوال که با تکمیل فرآیند پیوستنگوشیهای تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس ازفروش چه اتفاقی میافتد و این موضوع برای خریدارانتلفن همراه چه مزایایی به همراه دارد؟ گفت: در حوزهخدمات پس از فروش برای موبایل و لوازم خانگی در حالحاضر شرکتی را نداریم که واردکننده یا تأمین کننده اینتجهیزات باشد و در سامانه جامع خدمات پس از فروشثبت نام نکرده باشد و یا کالاهایش را اظهار نکرده باشد.
محلهای تصریح کرد: حدود دو ماه پیش، به صورتسیستمی این شرکتها متصل نبود، ولی الان قبل از اینکه اظهار و شناسنامه خدمات پس از فروش و تأیید شود،هیچ گونه امکان وارداتی یا اظهار وارداتی یا اظهارتولیدی وجود ندارد.
وی گفت: در حوزه کالای موبایل یا تلفن همراه تولیدکنندهزیادی نداریم اما در گام بعدی برای تولیدکنندگان همحجم بیشتری را به سامانه وارد میکنیم. درخصوص سایرکالاهای لوازم خانگی تولیدات داخل هم کاملاً به سامانهخدمات پس از فروش متصل شده است.
مرجع : مهر
نظر شما