شناسهٔ خبر: 64113752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست سازمان حقوق بشری برای تحقیق درباره سرنوشت اسرای اهل غزه

تهران- ایرنا- درپی اذعان روزنامه «هاآرتص» مبنی بر جان باختن شماری از شهدای فلسطینی اهل نوار غزه در بازداشتگاه ارتش رژیم صهیونیستی در «النقب»، دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه خواستار تحقیقات درباره برخورد غیرانسانی با این اسرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: [رژیم] اسرائیل اسرای غزه را در اردوگاه «سدیه تمان» در شرایط بسیار سخت بازداشت کرده است. اسرائیل اسرا را در مکان‌هایی مانند قفس حیوانات در فضای باز، بدون غذا و نوشیدنی برای مدت طولانی نگه می‌دارد.

این مرکز همچنین اعلام کرد: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری درباره جنایات علیه این فلسطینی‌های غیر نظامی پس از دستگیری آنها در نوار غزه هستیم.

پیش از این روزنامه صهیونیستی «هآرتص» نوشت: تعدادی از فلسطینی های ساکن نوار غزه که در طول جنگ اسرائیل در غزه توسط ارتش [رژیم] اسرائیل بازداشت شده و در بازداشتگاه «سدیه تیمان» در نزدیکی شهر «بئر السبع» نگهداری می شدند، به دلیل شرایط نامناسب و سخت بازداشتگاه جان خود را از دست دادند.

به تازگی رسانه‌های فلسطینی از بازداشت شماری از آوارگان فلسطینی در نوار غزه و برخورد غیرانسانی با آنها خبر داده بودند.

پیش از این ایتامار بن گویر وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور اعمال محدودیت های شدیدی را علیه اسیران فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه ها صادر کرده بود.

هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد که نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در غزه نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند.

همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه ساکنان غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان رژیم صهیونیستی و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۱۹ هزار فلسطینی شهید و ۵۴ هزار و ۴۵۰ نفر زخمی شده اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند.

نظر شما