شناسهٔ خبر: 64111254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست وحدت حوزه و دانشگاه

نشست روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولی فقیه در استان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح تقویت وحدت‌ حوزه و دانشگاه را گام بلندی در جهت تقویت قوای علمی کشور دانست و گفت: باید زمینه این مهم از سوی متولیان امر فراهم شود.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه رشد و توسعه همه جانبه علمی کشور از واجب‌ترین کارها است افزود: در این راستا باید همه تلاش کنیم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم .
وی گفت: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی تاثیرگذار و آینده ساز بتوانند با یکدیگر همکاری علمی داشته باشند بدون شک می توان به پیشرفت های علمی و ارتقاء سطح معلومات در جامعه امیدوار بود.
نماینده ولی فقیه در استان وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند، کشور باید در علوم تجربی هم‌مرز دنیا باشد و تحقق این مهم واجب علمی و حکومتی است. 
آیت الله دری علم و دانش را مشعل پرفروغ برای هر جامعه دانست و افزود: علم و دانش می‌تواند یک جامعه را به موفقیت‌های فراوان برساند.
وی گفت: کشور در علوم‌انسانی حرف برای گفتن فراوان دارد و باید این علم به صورت بنیادی و مقایسه‌ای مورد توجه قرار گیرد و بلندترین قله‌ها فتح شود.
آیت الله دری افزود: انجام کار گروهی ارزشمند و همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌ها دارای اهمیت ویژه است که در فتح قله‌های بلند، نقش برجسته ای دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان  مرکزی هم با بیان اینکه پیوند بین علم و ایمان در دانشگاه ها نقش مهمی ایفا می کند، گفت: آن چیزی که مهم است ارتباط بین علم و ایمان در جامعه اسلامی است که باید محقق شود.
قاسمی افزود: در وحدتِ حوزه و دانشگاه آن چیزی که باید اتفاق بیافتد از طریق کُرسی های آزاد اندیشی و هیئت های اندیشه ورز است که این ارتباط صورت می گیرد و رابطه علم و ایمان هر چه بهتر تقویت شود.

<div id="video-display-embed-code_10574871"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4093851/10574871?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما