شناسهٔ خبر: 64110859 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر زائران عمره گزار به هفته‌های آینده موکول شد

شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نشستی اعلام کردند: به منظور فراهم کردن فرصت بیشتر برای آمادگی‌های قبل از سفر زائران، کاروان‌های عمره گزاران با تاخیر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست ­شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دوشنبه ۲۷ آذر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این تصمیم پس از مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت اتخاذ و مقرر شد که بستر لازم فراهم و با ظرفیت کامل، دوره‌های سفر عمره آغاز شود.

سید عباس حسینی به ثبت نام اولیه بیش از بیست هزار نفر تاکنون اشاره و برنامه‌های آینده سازمان حج و زیارت برای تکمیل ظرفیت عمره در ماه‌های آینده را تشریح کرد.

در این نشست که تعدادی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های همکار با مجموعه حج و زیارت درباره برگزاری سفر‌های حج و عمره شرکت داشتند، حسینی به آغاز پیش ثبت نام حج آینده در دو هفته آینده اشاره کرد و گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا عملیات حج را همراه با عمره پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه همه کار‌ها و تصمیمات برای بهره مندی بیشتر زائران از این سفر‌های معنوی است، ابراز امیدواری کرد زائرانی که پس از سال‌ها چشم انتظاری و به تبع آن بالا رفتن سن در هفته‌های آینده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد سفر آرام و خوبی داشته باشند.

در ادامه این نشست، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردارمحسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و نمایندگان سپاه فرودگاه‌های کشور و بانک مرکزی به برنامه‌های خود برای فراهم کردن تسهیلات به منظور از سرگیری سفر‌های عمره بعد از وقفه ۹ ساله و اعزام زائران ایرانی در فضایی آرام و مطلوب اشاره و تاکید کردند که با استفاده از تجارب قبلی آمادگی در این زمینه وجود دارد.

در ادامه این نشست حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره روند اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۳ هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده اند. در این خصوص رشد ۵۴ درصدی اعزام‌ها را نسبت به ۹ ماهه مشابه سال قبل داشته ایم.

محمدی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق به نسبت سال‌های ۹۸ و ۹۷ به ترتیب ۵۴ و ۲۴ درصد رشد داشته است، افزود: تا ۱۶ دی نیز برای حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است و تاکنون حدود ۵۲۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست، با تشکر از همراهی دستگاه‌های مرتبط و همکار با مجموعه حج و زیارت گفت: همه باید در خدمت رسانی رضایت زائر را مدنظر قرار دهیم و این بزرگترین سرمایه است که زائران با مجموعه حج و زیارت به سفر‌های زیارتی مشرف می‌شوند.

 

نظر شما