شناسهٔ خبر: 64110421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: آینده فلسطین را نمی‌توان به مقاصد خارجی گره زد

تهران - ایرنا - «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: هر کسی که فکر می‌کند می توان تدابیری را بر اساس اهداف و مقاصد خارجی در فلسطین شکل داد، متوهم است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «اسامه حمدان » عضو ارشد جنبش حماس در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر اظهار داشت که عملیات «طوفان الاقصی» مساله فلسطین را در ابتدای مسیر طرح آزادسازی فلسطین قرار داد.

وی افزود:‌ در تلاش هستیم تا تمام نیروهای مقاومت را علیه رژیم صهیونیستی متحد کنیم.

حمدان درباره مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی درخصوص تبادل اسرا ادامه داد که به میانجی ها در قطر و مصر اطلاع دادیم که شایسته است قبل از مذاکره در مورد تبادل اسرا، دشمن صهیونیستی به حملات خود به غزه پایان دهد.

این رهبر جنبش حماس اضافه کرد: ما آماده هرگونه تلاش برای ساماندهی روابط داخلی بین فلسطینیان و انتخاب رهبری برای مردم فلسطین هستیم.

حمدان در این گفت وگو اظهارات وزیر جنگ رژیم اسرائیل در مورد ادامه جنگ برای ماه های بیشتر را با هدف آرام کردن جبهه داخلی دانست.

سراسر سرزمین های اشغالی روزهای گذشته به ویژه عصر شنبه شاهد تظاهرات صهیونیست ها علیه کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی بود.

اسامه حمدان سه شنبه هفته گذشته نیز در واکنش به اخبار رسانه‌های صهیونیستی درباره احتمال توافق برای مبادله اسرای جدید در هفته آینده، گفته بود که قبل از توقف تجاوز و جنگ هیچ توافقی برای مبادله اسرا انجام نخواهد شد.

وی گفته بود که هدف از گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی در خصوص احتمال دستیابی به توافق، مصرف داخلی دارد و در مواجهه با فشارهای داخلی گفته می‌شود.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را تاکنون شهید کرده است.

نظر شما