شناسهٔ خبر: 64108050 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش۳۳ درصدی ترانزیت در سال گذشته

مهرداد بذرپاش از افزایش ۳۳ درصدی ترانزیت در اوضاع تحریم کشور و محدودیت‌های منابع خبر داد.

صاحب‌خبر -

رشد ۳۳ درصدی ترانزیت در سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل و لجستیک گفت: مرز جای عبور و مرور کالا است نه توقف و برای این رسیدن به این هدف محور همه مذاکرات و نشست‌ها این موضوع بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی یک سال اخیر افزایش ۳۳ درصدی ترانزیت کالا را در کشور داشته‌ایم، این دستاورد به واسطه کاهش تحریم‌ها و افزایش منابع بوده است؟ پاسخ خیر است. وقتی با مقام خارجی نشست داریم می‌دانیم چه می‌خواهیم.
وی با اشاره به انجام توافق های نهایی در اجرای طرح‌های دستور کار ادامه داد: توافق رشت - آستارا سال‌هاست که معطل مانده بود تا کریدور مرکزی شمال - جنوب را تکمیل کند و در روزهای آینده قرارداد این خط انجام خواهد شد. همچنین قطعه میانه – اردبیل نیز در دست اقدام است.
بذرپاش در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، با شعار «حمل‌ونقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی»، گفت: در حال حاضر در مذاکراتمان با کشورهای خارجی، خواهان رشد ترانزیت و جابه‌جایی کالا و تسهیل عبور در مرزها هستیم و باید برای رسیدن به نقش کریدوری در منطقه و احیای راه ابریشم تلاش کنیم.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال با توافقات انجام شده خط ریلی شلمچه - بصره بعد از ۴۵ سال در حال اجراست. علاوه بر آن، احداث جاده در ارمنستان به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار، توافق احداث ۲۴۰ کیلومتر راه در کشور ترکمنستان به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون دلار از دیگر برنامه‌های ماست.
وزیر راه و شهرسازی گفت: توافق دیگر در تعریف و احداث کریدور ارس با کشور آذربایجان بود که بیش از ۱۵ سال باقی مانده بود و اکنون پیمانکار آن مشخص شده و در مراحل اجرایی به سر می‌برد.
بذرپاش نقش نرم افزار را در حوزه حمل ‌و نقل مغفول دانست و گفت: ما برای بهره‌برداری مناسب از زیرساخت‌های احداث شده در گذشته و زیرساخت‌های در حال احداث برای آینده به دنبال ارتقای این حوزه هستیم.

نظر شما