شناسهٔ خبر: 64104658 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

قیمت انواع میوه‌های ایرانی و وارداتی در آستانه شب یلدا + نرخنامه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از عرضه فراوان انواع میوه کاشت داخل و میوه‌های وارداتی مجاز در میادین میوه و تره‌بار و مغازه‌های میوه‌فروشی خبر داد و گفت: آب و هوای مناسب و آفت‌زده نشدن باغ‌های مرکبات در سال جاری به فراوانی عرضه انواع میوه در آستانه شب یلدا انجامیده است.

صاحب‌خبر -

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از عرضه فراوان انواع میوه در شب خبر داد و گفت: امسال یلدا خوبی را از این نظر پیش رو داریم. به طور کلی امسال عرضه میوه از ابتدای سال جاری خوب بوده و در نیمه دوم سال هم برداشت مرکبات به وفور صورت گرفته است، زیرا هم آب و هوای خوب بوده و درختان دچار تگرگ‌زدگی نشدند و هم آفت‌زدگی در باغ‌های مرکبات نداشتیم، اینها به مازاد تولید میوه در کشور انجامیده است.

کارگر در ادامه از عرضه مناسب میوه‌های وارداتی خبر داد و اظهار کرد: میوه‌های وارداتی هم در شب یلدا به میزان لازم عرضه خواهند شد البته این گفته تنها در مورد میوه‌های وارداتی مجاز صادق است؛ موز، آناناس، نارگیل و انبه در گروه میوه‌های وارداتی مجاز هستند و فروش هر میوه‌ وارداتی غیر از اینه غیرمجاز است و به میوه‌فروشی‌هایی که پروانه کسب دارند اخطار و بر آنها نظارت می‌شود که این میوه‌ها را عرضه نکنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران خاطرنشان کرد: با این حال میوه‌های پرمصرف شب یلدا در رده اول شامل انار و هندوانه و پس از آن خرمالو و انگور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا بر اساس کشف قیمت صورت‌گرفته در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران از تاریخ 20 آذر تا امروز 27 آذر 1402 قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران به ‌صورت عمده در کف قیمت ۱۰ هزار تومان، متوسط قیمت ۱۵ هزار تومان و سقف قیمت آن ۲۲ هزار تومان است.

کف قیمت هر کیلوگرم انار ساوه به ‌صورت عمده ۱۰ هزار تومان، به‌طور متوسط ۳۰ هزار تومان و سقف قیمت ۵۰ هزار تومان است.

کف قیمت انار شیراز نیز ۲۰ هزار تومان و به‌طور مت وسط ۳۰ هزار تومان و میوه ممتاز ۵۵ هزار تومان در میدان مرکزی به ‌صورت عمده به فروش می‌رسد.

کف قیمت خرمالوی شمال 15 هزار، متوسط قیمت 20 هزار و قیمت میوه ممتاز 30 هزار تومان است.

قیمت‌های کشف شده برای انواع موز اکوادور نیز 65 هزار، 70 هزار و 75 هزار تومان است.

قیمت+میوه+شب+یلدا

انتهای پیام/

نظر شما