شناسهٔ خبر: 64103908 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اختلال در برخی پمپ بنزین‌ها / جایگاه‌های سوخت تا ساعت ۱۴ وارد مدار می‌شود/ در جایگاه‌ها بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود

عملیات سوخت رسانی در برخی پمپ بنزین‌های دچار اختلال شده است. در حال حاضر جایگاه‌ها به صورت دستی وارد مدار شده‌اند و بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود.همچنین وزارت نفت اعلام کرد اختلالِ پیش‌آمده در جایگاه‌های سوخت به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد و شایعه افزایش قیمت بنزین «کذب محض» است عملیات سوخت رسانی در برخی پمپ بنزین‌های دچار اختلال شده است. در حال حاضر جایگاه‌ها به صورت دستی وارد مدار شده‌اند و بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود.همچنین وزارت نفت اعلام کرد اختلالِ پیش‌آمده در جایگاه‌های سوخت به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد و شایعه افزایش قیمت بنزین «کذب محض» است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، از ساعتی پیش عملیات سوخت رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران متوقف شده است.

پیگیری ها برای بررسی علت این توقف در حال انجام است.

قرار است سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی در این زمینه تو‌ضیحاتی ارائه کند.

بنزین آزاد در جایگاه‌ها عرضه می‌شود/ رفع اختلال تا ساعتی دیگر/ بنزین گران نمی‌شود

مشاهدات میدانی خبرنگاران برنا نشان می‌دهد که فعالیت برخی جایگاه‌های سوخت کشور در عرضه بنزین دچار اختلال شده است.

جایگاه‌ها به صورت دستی وارد مدار شده‌اند. در جایگاه‌ها بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود.

اختلال فنی است و تا مدتی دیگر برطرف خواهد شد. شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین از سوی وزارت نفت تکذیب شده است.

وزارت نفت نیز در واکنش به شایعات فضای مجازی اعلام کرده که اختلالِ پیش‌آمده در جایگاه‌های سوخت به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد و شایعه افزایش قیمت بنزین «کذب محض» است.

شرایط سوخت گیری تا پایان امروز عادی می‌شود

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در خصوص مشکل ایجاد شده در عرضه بنزین اظهار داشت: یک چالشی را در برخی جایگاه‌ها داشتیم که با تجربه گذشته ای که داشتیم، مشکلی وجود ندارد و در حال کار بر روی این مسئله هستیم.

وی افزود: برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، ارتباط جایگاه‌ها با سامانه را قطع کردیم تا به صورت آفلاین سوخت گیری انجام شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ایجاد اختلال در 60 درصد جایگاه‌های عرضه بنزین صورت گرفته است و در تلاشیم با اولویت به جایگاه‌های پرتردد در کلانشهرها، و جایگاه‌های بین راهی، یک به یک جایگاه‌ها به صورت آفلاین در مدار قرار گیرند.

وی ادامه داد: تیم‌های تخصصی در سراسر کشور درحال کار هستند و حداقل زمانی 6 تا 7 ساعته نیاز هست تا شرایط سوخت‌گیری به حالت عادی بازگردد و تا پایان امروز، شرایط سوخـ‌گیری به حالت عادی بازخواهد گشت.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: هیچ مشکلی برای سهمیه‌های بنزین به وجود نخواهد آمد و پس از بازگشت سامانه به حالت آنلاین، مردم می‌توانند دوباره از سهمیه‌های خود استفاده کنند.

رژیم صهیونیستی مسئولیت اختلال در توزیع سوخت در برخی از جایگاه‌ها را پذیرفت

بر اساس اعلام رسانه ملی، گروه هکری رژیم صهیونیستی "گنجشک درنده" مدعی شد حمله سایبری علیه سیستم ملی تامین سوخت ایران انجام گرفته است.

اطلاعیه پدافند غیرعامل در خصوص اختلال در خدمات رسانی در حوزه سوخت

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت اعلام کرد:

از لحظات اولیه بروز اختلال در سامانه هوشمند توزیع سوخت، تیم های واکنش اضطراری وزارت نفت با همکاری مجموعه پدافند غیرعامل وارد عمل شده و تصمیم های لازم جهت رفع اختلال و استمرار خدمات زیرساخت سوخت صورت گرفت.

با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکوهای سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکوها تا پایان امروز برطرف می شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روزهای آینده برطرف می گردد.

در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده دشمن را تایید کرد. نتایج نهایی بررسی ها در روزهای آتی به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما