شناسهٔ خبر: 64098473 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

نگاهی به حذف‌شده‌های بزرگ دور گروهی لیگ قهرمانان

آنها هم بهاری داشتند!

اگر یک دهه قبل می‌شنیدید که میلان و منچستریونایتد حتی نتوانسته‌اند از دور گروهی لیگ قهرمانان به مرحله بعدی صعود کنند، قطعا تصور می‌کردید که دنیا از شنیدن چنین خبری خواهد لرزید اما حالا در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان، حداقل هواداران این دو تیم چندان سورپرایز نشدند. چراکه حذف یونایتد و میلان با توجه به نتایج قبلی‌شان قابل پیش‌بینی بود. این مرحله از لیگ قهرمانان به جز این دو تیم، چند حذف‌شده سرشناس دیگر هم داشت. تیم‌هایی که تصور می‌شد شانس زیادی برای صعود دارند اما در نهایت پشت دیوار مرحله گروهی ماندند.

صاحب‌خبر -

 آریا طاری

بدترین انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان! 

حذف‌ شدن از لیگ قهرمانان یک مساله است و تحقیر شدن در این جام، مساله‌ای دیگر. یونایتد در آخرین بازی‌اش به بایرن باخت و از این جام کنار رفت اما فقط حذف نشد، بلکه تبدیل به بدترین تیم انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان هم شد. فوتبال انگلیس در همه تاریخش هرگز تیمی با ۱۵ گل خورده در دور گروهی این تورنمنت نداشت. علاوه بر این، هرگز تیمی از انگلیس «دو بار» در جایگاه آخر گروهش در لیگ قهرمانان قرار نگرفته است. این اتفاق در تاریخ یونایتد برای دومین بار رخ داد و در نهایت آنها تنها با چهار امتیاز، در قعر جدول گروه قرار گرفتند تا خیلی زود با مهم‌ترین تورنمنت فوتبال باشگاهی در قاره وداع کنند.

از نیمه‌نهایی تا دور گروهی

در گروه میلان، واقعا همه چیز عجیب بود. اگر در روز آخر دورتموند پی‌اس‌جی را شکست می‌داد و تیم پیولی هم نیوکاسل را می‌برد، این میلان بود که راهی دور بعد می‌شد. قرمز و مشکی‌ها در زمین نیوکاسل گل خوردند اما به سختی به بازی برگشتند و بازی را به سود خودشان تمام کردند اما پی‌اس‌جی با زدن گل مساوی، اوضاع را تغییر داد و راهی دور بعد شد. این نتیجه خوب در انگلیس اما موجب شد پیولی فعلا از نیمکت میلان اخراج نشود. روسونری با این نتیجه، راهی رقابت‌های لیگ اروپا شد. اینکه تیم حاضر در نیمه‌نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان حتی نتوانسته به یک‌هشتم نهایی این فصل لیگ قهرمانان صعود کند، حیرت‌آور به نظر می‌رسد.

خدا کیلیان را دوست داشت! 

صعود پی‌اس‌جی به دور بعد لیگ قهرمانان، یک معجزه کامل نبود. اگر نیوکاسل در بازی آخر پیروزی‌اش را از دست نمی‌داد، حالا آنتونی گوردون به جای کیلیان امباپه در لیگ قهرمانان حضور پیدا می‌کرد. ظاهرا اما یک نفر آن بالا امباپه را دوست داشت و می‌خواست به هر قیمتی او را در این جام نگه دارد. پس از حذف نیوکاسل، ادی هاو تاکید داشت که تیمش هیچ جای حسرتی باقی نگذاشته است. او معتقد بود که پسرانش تا پای جان جنگیده‌اند و با نهایت تلاش، تا بازی آخر به صعود امیدوار مانده‌اند. نیوکاسل در عین شایستگی، حتی به لیگ اروپا هم نرسید اما بدون شک عملکردی فراتر از حد انتظار در این گروه داشت. آن پنالتی عجیب در دقیقه پایانی بازی قبلی روبه‌روی پی‌اس‌جی، عملا تیم ادی هاو را به قتل رساند.

حیف از آن هوادارها

حذف گالا از لیگ قهرمانان نیز به شدت باورنکردنی بود. آنها در همه بازی‌های قبلی عالی ظاهر شدند اما ناگهان در بازی روبه‌روی کپنهاگن زانو زدند. هیچ‌کس باور نداشت که این تیم چنین جدالی را از دست بدهد و به همین سادگی، لیگ قهرمانان را با لیگ اروپا عوض کند. همزمان با حسرت بزرگ گالا، کپنهاگن حالا در موقعیتی قرار گرفته که یونایتد و میلان، آرزویش را داشتند! 

شگفتی‌ساز گمشده

بنفیکا هم یکی از تیم‌هایی بود که در این فصل به لحاظ نتیجه گرفتن نسبت به فصل قبل، کاملا زیر و رو شدند. تیم پرتغالی فصل گذشته یکی از هشت تیم برتر لیگ قهرمانان بود اما در این فصل هر چهار بازی اولش در این جام را باخت. آنها به لطف تساوی هفته قبل روبه‌روی اینتر و البته پیروزی با اختلاف دو گل در نبرد این هفته با سارلزبورگ، حداقل به یورولیگ رسیدند. گل دی ماریا مستقیما از روی نقطه کرنر، تاثیر بسیار زیادی در رقم خوردن این صعود داشت.

فصل عجیب فوتبال هلند

در رقابت‌های لیگ فوتبال هلند، آژاکس به یک تیم پایین جدولی تبدیل شده اما عجیب اینجاست که قهرمان فصل گذشته لیگ هلند یعنی فاینورد هم در اروپا اصلا نمایش‌های خوبی نداشت و در جایگاه سوم گروهش قرار گرفتند. اگر حریف آخر آنها یعنی سلتیک تیم قوی‌تری بود، بعید به نظر می‌رسید فاینورد با چنین کیفیتی شانسی برای رسیدن به لیگ اروپا هم داشته باشد.

سویا به صحنه دلخواه نرسید

باورنکردنی‌ترین اتفاق دور گروهی لیگ قهرمانان، حذف سویا و نرسیدن این تیم به لیگ اروپا بود. این اواخر خیلی‌ها می‌گفتند سویا دیگر عمدا در لیگ قهرمانان می‌بازد تا باز هم در لیگ اروپا قهرمان شود اما در فصلی که راموس تبدیل به گلزن‌ترین مدافع تاریخ لیگ قهرمانان شد، سویا با دو امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفت. اولین پس‌لرزه این اتفاق هم اخراج سرمربی این تیم بود.

 

نظر شما