شناسهٔ خبر: 64098126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صهیونیست‌کشان در شجاعیه

روزنامه جوان

گروهان‌های قدس عصر دیروز اعلام کرد مجاهدان این گروهان‌ها با گروهی هفت نفره از نیرو‌های پیاده اسرائیلی در محور شجاعیه در شهر غزه رویارو شدند و همه آن‌ها را کشتند یا زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: طی چند روز گذشته، ۲۰ نظامی رژیم‌صهیونیستی در محله شجاعیه در شهر غزه کشته و ده‌ها نفر دیگر هم زخمی شده‌اند، البته این آماری است که منابع غیررسمی در اسرائیل آن را تأیید کرده‌اند. حماس، آمار دقیقی نداده و روایتش از کشته‌شدن سربازان اسرائیلی، با چیزی که صهیونیست‌ها می‌گویند متفاوت است، از موضع‌گیری مقام‌های اسرائیلی می‌توان عمق ماجرا را درک کرد. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی گفته که ارتش در غزه، با وضعیت دشوار و پیچیدگی‌هایی روبه‌رو شده که تاکنون تجربه نکرده و تأکید کرده است حماس از ترفند‌های خاصی برای گیج‌کردن و به کمین‌کشاندن نظامیان استفاده می‌کند.

گروهان‌های قدس عصر دیروز اعلام کرد مجاهدان این گروهان‌ها با گروهی هفت نفره از نیرو‌های پیاده اسرائیلی در محور شجاعیه در شهر غزه رویارو شدند و همه آن‌ها را کشتند یا زخمی کردند. این فقط یکی از چندین عملیات کمین است که فلسطینیان در جحر الدیک، شجاعیه در شهر خان‌یونس علیه نظامیان رژیم‌صهیونیستی انجام داده‌اند. در یک عملیات دیگر که قسام تصویر آن را منتشر کرده است، چند رزمنده فلسطینی با پای برهنه دیده می‌شوند که به یک چادر اقامت سربازان اسرائیلی حمله می‌کنند و سربازان حاضر در آن را می‌کشند. نیر دفوری، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی گزارش کرده است فقط در منطقه شجاعیه طی یک هفته گذشته، ۲۰ نظامی اسرائیلی غزه کشته شده‌اند ولی اگر به تصاویری که از نبرد‌های رزمندگان قسام منتشر شده است، اتکا و این فرض نیز تأیید شود که رزمندگان قادر به تصویربرداری از همه صحنه‌های درگیری نیستند، می‌توان حدس زد که آمار و ارقام تلفات اسرائیلی‌ها بیشتر است. در زمینه هدف قرار دادن ادوات اسرائیلی‌ها، اوضاع برای تل‌آویو از این هم بدتر است. ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های قسام دیروز گفته که در سه روز اخیر بیش از ۶۰خودروی زرهی دشمن را منهدم کرده‌ایم. سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی در کنفرانس خبری عصر جمعه خود گفت: «ما هزینه گزافی را می‌پردازیم» و تأکید کرده که «متأسفانه باید برای تحقق اهداف خود بهای بسیار سنگینی بپردازیم و این کار ساده‌ای نیست.» هاگاری در عین حال در موضعی که نشان می‌دهد چقدر جنگ برای شخص او و نتانیاهو حیثیتی شده است گفته که «اهداف ما برای نابودی حماس و آزادسازی گروگان‌ها ثابت است، ما انتخاب دیگری نداریم.»
به گفته سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی، نابودی و فروپاشی حماس زمان زیادی می‌برد و به تلاش زیادی نیاز دارد زیرا «حماس از ترفند‌های خاصی برای گیج‌کردن و به کمین‌کشاندن نظامیان این رژیم استفاده می‌کند.» او گفته است: «حماس تلاش می‌کند از بلندگو‌هایی استفاده کند که صدای ضبط‌شده‌ای به زبان عبری را پخش می‌کند تا سربازان ما را به کمین بکشاند.» «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هم شامگاه یک‌شنبه در موضعی که نشانه حیثیتی‌شدن وضعیت موجود برای اوست، تأکید کرد که اسرائیل در شرایط جنگ موجودیتی قرار دارد. این شرایط باعث شده که رویترز از تعبیر «خیابان‌های هزارتوی مرگبار» برای اسرائیلی‌ها استفاده کند و به‌رغم ادعا‌های تل‌آویو، یاکوف آمیدور، مشاور امنیت ملی پیشین اسرائیل بگوید ارتش اسرائیل هنوز راه‌حل مناسبی برای تونل‌های حماس پیدا نکرده است.


تیرباران اسرای اسرائیلی!
فقط در یک حادثه که اسرائیلی‌ها آن را اتفاقی خوانده‌اند، سربازان اسرائیلی روز جمعه به سمت سه اسیر اسرائیلی که احتمالاً موفق به فرار شده یا آزاد شده بودند، شلیک کردند و آن‌ها را کشتند. هاآرتص نوشته که این سه اسیری که با آتش خودی هدف قرار گرفتند، قبل از کشته‌شدن پرچم سفید در دست داشتند و به زبان عبری کمک خواسته‌اند! ولی سربازان اسرائیلی، آن‌ها را به رگبار می‌بندند. هاآرتص در روایتی تعجب‌آمیز نوشته است: «سه اسیر به نحوی آزاد شده یا فرار می‌کنند. بعد با پارچه‌ای سفید به سوی سربازان ارتش می‌روند. سربازان هم آن‌ها را به رگبار می‌بندند. دو نفر همان جا کشته می‌شوند. نفر سوم فرار می‌کند و به خانه‌ای پناه می‌برد. تعقیبش می‌کنند. به عبری فریاد می‌زند و کمک می‌خواهد. سربازان اعتنا نمی‌کنند، پیدایش می‌کنند و او را هم می‌کشند!» نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی از کشته شدن این سه اسیر ابراز تأسف کرده و گفته است: «کشته‌شدن سه گروگان اسرائیلی در غزه قلب من را شکست و ما برای حفظ جان مبارزان‌مان هر کاری انجام خواهیم داد.» با این حال، منابع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی می‌گویند که اقدامی که سربازان ارتش اسرائیل انجام داده‌اند، خارج از قواعد درگیری در ارتش بوده است. سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی گفته که «ارتش مسئولیت آن را می‌پذیرد» و توضیح داده که شجاعیه منطقه‌ای است که «سربازان ما با افراد زیادی از جمله عوامل انتحاری درگیر بودند» و تأکید کرده است که نظامیان این رژیم از خستگی شدید جنگ در غزه رنج می‌برند و برخی از آن‌ها ۵/۱ ماه است در میدان نبرد هستند. هاآرتص به نقل از «عامی» یکی از اسرای اسرائیلی آزاد شده در غزه نوشته است: «قبلاً به کابینه جنگ نسبت به ادامه جنگ در غزه و خطراتی که می‌تواند برای «گروگان‌ها» داشته باشد، هشدار داده بودیم و کاملاً حق با ما بود.»


سخنگوی قسام: ۷۰ درصد اسرائیلی‌ها خواهان پایان جنگ هستند
ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام گفته که دشمن صهیونیستی همچنان زندگی اسرای خود را نزد مقاومت به بازی گرفته است و هیچ اهمیتی به احساسات و عواطف خانواده‌های آنان نمی‌دهد. او معتقد است اسرائیلی‌ها به عمد سه نفر از اسرای خود را به قتل رسانده و کشتن آن‌ها را بر آزادکردن‌شان ترجیح داده‌اند. روز جمعه تظاهرات اعتراضی در شهر‌های مختلف از جمله تل‌آویو و حیفا به رویکرد کابینه نتانیاهو در قبال اسرا برگزار شد. پایگاه خبری عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت گزارش کرد: مادر «الکس لوبنوف» یکی از اسرای اسرائیلی در غزه به نشانه اعتراض به ناتوانی دولت رژیم‌صهیونیستی در بازگرداندن فرزندش و دیگر اسرای اسرائیلی دست به اعتصاب غذا زده است. همچنین بر پایه نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم‌صهیونیستی، ۷۰ درصد اسرائیلی‌ها خواستار توقف جنگ و مبادله اسرا شده‌اند. «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس گفته که با وجود گذشت ۷۱روز از آغاز حملات رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه، رژیم‌صهیونیستی هیچ یک از اهدافش را محقق نکرده است. حمدان شنبه‌شب با بیان اینکه ارتش صهیونیستی به جای آزادی اسرای خود، آنان را می‌کشد، خاطر نشان کرد: «به خانواده‌های اسرا می‌گوییم که با ماجراجویی‌های نتانیاهو و کابینه وی، شاید هیچ اسیری [زنده]بازنگردد.» مقام‌های اسرائیل هم چشم‌انداز روشنی برای آینده عملیات اسرائیل در غزه نمی‌بینند. رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی گزارش کرد که برآورد‌های ارتش حاکی است نبرد با مبارزان قسام در خان یونس به ماه‌ها زمان نیاز دارد.

نظر شما