شناسهٔ خبر: 64096974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کره شمالی با انتقاد از«پیش‌نمایش جنگ هسته‌ای» یک موشک دیگر شلیک کرد

گارد ساحلی ژاپن و ارتش کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی روز یکشنبه یک موشک که به نظر می‌رسد از نوع بالستیک بود، شلیک کرد. به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، این موشک به سمت آب‌های شرق کره شمالی پرتاب شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گارد ساحلی ژاپن و ارتش کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی روز یکشنبه یک موشک که به نظر می‌رسد از نوع بالستیک بود، شلیک کرد.
 
به گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، این موشک به سمت آب‌های شرق کره شمالی پرتاب شده است.
 
به گزارش رویترز، حدود ۲۰ دقیقه پس از گزارش اولیه پرتاب موشک، گارد ساحلی ژاپن گفت که این موشک سقوط کرده است.
 
تلویزیون ان‌تی‌وی گزارش داد که به نظر می‌رسد موشک کره شمالی بیرون منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن افتاده است.
 
پیونگ یانگ پیش از شلیک موشک نمایش قدرت نظامی به رهبری آمریکا را محکوم کرد و آن را معادل «پیش‌نمایش یک جنگ هسته‌ای» خواند.
 
پیشتر مقامات سئول و توکیو هشدار داده بودند که کره شمالی که مجهز به سلاح هسته‌ای است، برای آزمایش موشکی از جمله یکی از دوربردترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود، آماده می‌شود.
 
تمامی فعالیت‌های موشکی بالستیک کره شمالی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع است. اما پیونگ‌یانگ این فعالیت‌ها را حق حاکمیتی برای دفاع از خود می‌داند.
 
کمتر از نیم ساعت پس از پرتاب، رسانه‌های دولتی کره شمالی بیانیه‌ای از وزارت دفاع را منتشر کردند که در آن از «گانگسترهای نظامی» در ایالات متحده و کره جنوبی به دلیل آنچه افزایش تنش از طریق رزمایش، نمایش قدرت و برنامه ریزی جنگ هسته‌ای، خوانده است انتقاد کرد.
 
در این بیانیه، یک سخنگوی وزارتخانه دفاع کره شمالی که نامش منتشر نشده است، به ورود زیردریایی اتمی آمریکایی یو‌اس‌اس میزوری به شهر بندری بوسان کره جنوبی در روز یکشنبه اشاره کرد.
 
سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی همچنین از کره جنوبی و آمریکا به دلیل برگزاری دومین نشست گروه مشورتی‌ هسته‌ای در واشنگتن در روز جمعه انتقاد کرد. این نشست در راستای برنامه‌ریزی مربوط به جنگ احتمالی و افزایش نمایش‌های نظامی به عنوان هشداری به کره شمالی برگزار شد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما