شناسهٔ خبر: 64079707 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار فلزات، طلا و ارز

قیمت طلا، دلار، سکه و ارز 1402/09/25

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد و سکه بهار آزادی بار دیگر به کانال ۲۵ میلیون تومانی بازگشته است. نرخ دلار اندکی روند کاهشی دارد و انس نزولی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شنبه ۲۵ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد. قیمت طلا به حدود دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی که بیشتر روزهای هفته گذشته را در دو مسیر متفاوت طی کرده‌اند، امروز کاهشی هستند. روز پنجشنبه اما هر دو افزایشی بودند و بهار آزادی به کانال ۲۶ میلیون تومان نیز رسیده بود. قطعات سکه البته ثبات قیمت دارند و مثقال طلا کاهشی است.

همچنین قیمت دلار که روز پنجشنبه به نیمه کانال ۵۰ هزار تومان نزدیک شده بود، امروزاندکی کاهشی شده است. انس نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع روند کاهشی دارد و با ۰.۷۹ درصد افت به ۲,۰۱۹ دلار رسیده است. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود ۲۷ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۴۶ تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۸۴ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان است؛ حدود دو هزار تومان کمتر از آخرین معاملات هفته گذشته. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه امامی، ۲۹ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۹۹۶ تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۴۹ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۶۰۲ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی اما با حدود ۱۲۴ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۹۹۷ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه نیز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود ۶۴ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۱۷۰ هزار تومان بدون تغییر نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز پنجشنبه نیز در همین ساعات، نیز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۳۰ هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۴۹۲ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز با ۵۰ هزار تومان بدون تغییر نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۱۵ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۸۴۳ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۹۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

دلار و سکه که هفته پیش را افزایشی به پایان رسانده بود، امروز روند کاهشی دارند. افت اند قیمت دلار و انس، بر بازار طلای ایران نیز اثر گذاشته است. 

قیمت طلا و سکه در روزهای هفته گذشته هر دو روند افزایشی و کاهشی را داشت. بازار طلا با تحرکات مثبت انس جهانی طلا همراه شد اما سد فریز ارزی قیمت دلار مانع روند رشد قیمت در بازار طلا به تناسب انس جهانی طلا شد.

تحلیلگران اقتصادی سقف ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و کف ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را سقف و کف قیمت سکه امامی می‌دانند.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۰۳۳ دلاری معامله می‌شود.

زندگینامه لقمان حکیم بیوگرافی لقمان حکیم

نظر شما