شناسهٔ خبر: 6407962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

پیام تسلیت علی مرادخانی به مناسبت درگذشت پدر عود ایران / زمان تشییع پیکر منصور نریمان اعلام شد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت استاد منصور نریمان هنرمند پیشکسوت موسیقی کشور پیام تسلیتی را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین به نقل از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت منصور نریمان پیشکسوت عرصه موسیقی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

استاد ارجمند جناب آقای منصور نریمان موسیقی‌دان و هنرمند پیشکسوت، پس از سال‌ها تلاش، فعالیت و ارائه آثار و تألیفات ارزنده در رشته تخصصی خود و تربیت شاگردان توانا و با فضیلت، دار فانی را وداع گفت.

کارنامه وی گویای مراتب علمی و مدارج عملی و سبک هنری او الگوی هنرجویان جوان است .

اینجانب ضمن تسلیت به جامعه هنری کشور به خصوص فعالان عرصه موسیقی، دوستان و ارادتمندان ایشان و نیز بستگان و بازماندگان به ویژه خاندان معزّای نریمان، یادش را گرامی می‌دارم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و آرامش ابدی مسألت دارم.

زمان تشییع پیکر منصور نریمان اعلام شد

آیین تشییع پیکر منصور نریمان معروف به "پدر عود ایران" جمعه 26 تیرماه از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد 

این مراسم ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت آغاز خواهد شد و دوستداران این هنرمند، او را تا قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه خواهند کرد. این هنرمند پیشکسوت که چندی پیش به‌دلیل عارضه ریوی در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه، 24 تیرماه) دار فانی را وداع گفت. اسکندر ابراهیمی زنجان که بعدها نام هنری‌اش را به منصور نریمان تغییر داد، کتاب‌های "۴۲ قطعه برای عود" و "ردیف موسیقی ایرانی برای بربت" را تألیف کرده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما