شناسهٔ خبر: 64078118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لحظه به لحظه با طوفان الاقصی؛

مقاومت فلسطین با یاسین ۱۰۵ اشغالگران را هدف قرار داد

مقاومت فلسطین مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در خان یونس با موشک یاسین ۱۰۵ و بمب فدایی هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در حالی که حملات شدید هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است رزمندگان فلسطینی دست از مقاومت برنداشته اندو به مبارزات خود علیه نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف این باریکه ادامه می‌دهند.

 

 

انهدام سه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس
به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های قسام اعلام کرد سه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با خمپاره‌های یاسین ۱۰۵ در شرق شهر خان یونس هدف قرار داده است. قسام همچنین اعلام کرد در همین منطقه یک نفربر اسرائیلی را با خمپاره آر پی جی ۲۹ منهدم کرده است و سرنشینان این نفربر کشته و زخمی شده اند. آنان تجهیزات سربازان کشته شده را نیز به غنیمت برده اند. گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد اتاق فرماندهی میدانی اشغالگران را در منطقه جحرالدیک در مرکز نوار غزه با سامانه موشکی کوتاه برد «رجوم» و خمپاره‌های سنگین هدف قرار داده است. قسام همچنین اعلام کرد رزمندگان آن موفق شده اند از فاصله صفر با ۱۰ سرباز اسرائیلی در یک چادر نظامی در جحرالدیک درگیر شوند و پیش از بازگشت یک تفنگ را مصادره کنند. شاهدان عینی نیز از انفجار یک منزل با بمب دست ساز در شرق شهر خان یونس خبر دادند که سربازان اشغالگر در آن جمع شده بودند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10566311"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4091376/10566311?width=600&height=300"></script></div>

 

هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست در شجاعیه
ارتش اسرائیل به کشته شدن ۲۰ سرباز و افسر در هفته جاری در پی نبرد با مقاومت در شجاعیه اعتراف کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10566284"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4091376/10566284?width=600&height=300"></script></div>

 

 

کشته و زخمی شدن یک گروه از نظامیان صهیونیست
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: یک گروه پیاده نظام از نظامیان رژیم صهیونیستی را در محله شیخ رضوان در غزه هدف یک فروند راکت قرار دادیم که کشته و زخمی شدند.

مقاومت فلسطین با یاسین ۱۰۵ اشغالگران را هدف قرار داد

 

 

 

 

 

صهیونیست‌ها سه اسیر اسرائیلی را در حالی که خواستار کمک بودند به قتل رساندند
به نوشته کانال تلگرامی شمس نیوز تحقیقات منابع اسرائیلی حاکی از آن است که سه اسیر اسرائیلی که در محله الشجاعیه (به دست نیرو‌های اسرائیلی) کشته شدند، پرچم سفید نشان داده بودند و به عربی گفته بودند، ما را نجات دهید.

 

 

 

حمله های جدید حزب الله به نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان عصر امروز محل حضور نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه اشغالی «رامیم» با تسلیحات مناسب هدف قرار داده‌اند.

همچنین حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در ۲ خانه در شهرک صهیونیستی «المناره» در شمال اراضی اشغالی با تسلیحات مناسب و آسیب‌زدن به آنان خبر داد.

خبرنگار المیادین نیز از عملیات مقاومت علیه مواضع صهیونیستی و کشته و زخمی‌شدن چند نظامی اشغالگر در نتیجه این درگیری‌ها خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۳ موشک به سوی «کریات شمونه» در شمال اراضی اشغالی پرتاب شده است. آژیر هشدار نیز در منطقه اشغالی «مرگلیوت» در اصبع الجلیل در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک یارون و اطراف عیترون، ناقوره، شیحین و بلیدا را گلوله‌باران کرد. همچنین دشمن صهیونیست گلوله‌های زیادی را به سوی شهرک مرزی العباسیه که خانواده‌های کارگران سوری را در خود جای داده است شلیک کرد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک‌های عیترون، مارون الراس، رامیه و عیتا الشعب را بمباران کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی «جبل بلاطه» در اطراف شهرک مروحین در بخش غربی نوار مرزی جنوب لبنان را هدف قرار داده‌ است.

مقاومت فلسطین با موشک یاسین ۱۰۵ و بمب فدایی نظامیان اشغالگر را هدف قرار دادند

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از خانه‌های شرق خان‌یونس سنگر گرفته بودند با راکت ضدنفر هدف قرار داده و آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

علاوه بر این یک گروه ۷ نفره نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شرق خان‌یونس از سوی گردان‌های قسام با ۲ بمب دستی هدف گرفته شد و پس از آن که دیگر نظامیان صهیونیست برای نجات آن‌ها آمدند، این گروه نیز با یک بمب دیگر هدف گرفته شدند و به هلاکت رسیدند و  یا زخمی شدند.

علاوه بر این مبارزان قسام ۳ تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهر خان‌یونس با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

یک تانک مرکاوا دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شمال شرق شهر خان‌یونس از سوی گردان‌های قسام با بمب «فدایی» هدف گرفته شد.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شهر دیرالبلح با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده و آن را به صورت کامل سوزانده است.

مبارزان قسام ۲ نفربر و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در شرق خان‌یونس با خمپاره، بمب «شواظ» و راکت‌های یاسین ۱۰۵ و تاندوم در خان‌یونس هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که یک تانک و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «دی ۹» را در تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت تاندوم هدف قرار داده است.

همچنین مبارزان قدس اعلام کردند که استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جحرالدیک با خمپاره سنگین هدف قرار داده‌اند.

ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قراردادن شهروندان فلسطینی ساکن این باریکه هم‌چنان ادامه دارد. ارتش رژیم صهیونیستی با انجام یک حمله پهپادی شماری از اهالی غزه را نزدیک میدان «ابوشرخ» واقع در شمال نوار غزه هدف قرار داد.

در نتیجه بمباران یک خانه مسکونی در شهرک «المناره» شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر  نیز زخمی شدند.

علاوه بر این بمباران اطراف بیمارستان «المعمدانی» غزه را هم‌چنان هدف قرار می‌دهد. منطقه «معن» در شرق خان‌یونس و چندین محله مسکونی در غرب غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

در نتیجه بمباران ۲ خانه مسکونی در شهرک «امل» در غرب شهر خان‌یونس نیز ۲۰ فلسطینی زخمی شدند که بیش‌تر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این توپخانه و نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «شجاعیه» و «زیتون» در شرق نوار غزه را هدف قرار داد.

یک نیروی اورژانس غزه نیز بر اثر شدت جراحات وارده به وی در جریان بمباران چند روز پیش یکی از منطقه‌های غزه، در بیمارستان شفا به شهادت رسید.

منابع پزشکی غزه اعلام کردند که در ساعت‌های گذشته ۲۰ شهید به بیمارستان ناصر در خان‌یونس منتقل شده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که برای سومین روز پیاپی ارتباطات و اینترنت نوار غزه قطع است؛ این مدت قطعی ارتباطات و اینترنت از آغاز جنگ تاکنون، بیشترین زمان قطع پیاپی این خدمات به شمار می‌آید.

حادثه خطرناک در شمال فلسطین اشغالی/ یک صهیونیست به هلاکت رسید

رسانه های رژیم صهیونیستی از حادثه خطرناک امنیتی در شمال فلسطین اشغالی و هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر خبر دادند.

به گزارش الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از حادثه امنیتی جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست اعلام کردند که ناظر نظامی، اجازه بیان جزییات حادثه خطرناک رخ داده در نزدیکی مرکز المناره در شمال فلسطین اشغالی را نمی دهد.

این منابع بیان کردند: در حادثه شمال یک نفر کشته شده است و شماری زخمی شدند که حال یک نفر به شدت وخیم است و از او قطع امید شده است.

دو عملیات موفقیت‌آمیز حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان با صدور یک بیانیه اعلام کرد که رزمندگان لبنانی صبح امروز شنبه مواضع نظامیان صهیونیست را در منطقه برکه ریشا با موشک‌های هدایت شونده در هم کوبیدند.

در جریان این حمله موشکی موفقیت آمیز عده ای از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه دومی تاکید کرد که پیاده نظام دشمن در اطراف پایگاه برکه ریشا با سلاح‌های مناسب هدف قرار گرفتند.

در این عملیات دوم نیروهای لبنانی نیز عده ای از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همزمان نیز رسانه‌های عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه زرعیت واقع در شمال اراضی اشغالی و در نزدیکی مرزهای مشترک با لبنان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌های امروز خود اذعان کردند که حزب الله لبنان همواره این رژیم را با انواع جدیدی از مهمات استفاده شده در حملات موشکی غافلگیر می‌کند و هیچ شب و روزی در شمال سرزمین‌های اشغالی نمی‌گذرد که انفجاری در آنجا رخ ندهد، تا جایی که زندگی در این مناطق بسیار مشکل شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب الله تنها به سمت مناطق کریات شمونه و اطراف آن دست کم ۱۰ موشک شلیک کرده است.

خبرنگار مسائل خارجی سرزمین‌های اشغالی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته از افزایش نارضایتی میان شهرک نشینان ساکن مناطق شمالی خبر داده و گفت که آنها بیش از دو ماه است که منازل خود را ترک کرده‌اند. این خبرنگار صهیونیست تاکید کرد که شهرک نشینان اعلام کرده‌اند که اگر عملیات نظامی گسترده‌ای برای دور کردن حزب الله در مرزهای سرزمین‌های اشغالی صورت نگیرد، به منازل خود باز نخواهند کرد.

حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه ای در خان یونس
رژیم صهیونیستی مدرسه ای را در خان یونس هدف قرار داد که آوارگان به آن جا پناه برده بودند.
رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به غزه مدرسه ای را در خان یونس هدف قرار داد که آوارگان به آن جا پناه برده بودند. در این حمله ده ها نفر شهید و زخمی شدند. در این حمله همچنین تعدادی از نیروهای کادر درمان و تیم های خبرنگاری زخمی شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از بمباران، این مدرسه را به محاصره خود درآوردند و نیروهای امداد نتوانستند زخمیان را بیرون بیاورند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10563636"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4091376/10563636?width=600&height=300"></script></div>

 

شهادت یک امدادگر دیگر فلسطینی در غزه
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب، «علی حجاج» امدادگر فلسطینی که چند روز پیش بر اثر حمله هوایی ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه زخمی شده و در بیمارستان الشفا بستری بود، امروز بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

 

یک چهارم نیروهای تیپ گولانی در غزه کشته شدند
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین الان، فرمانده اسبق تیپ گولانی (یگان‌های ویژه پیاده نظام ارتش اسرائیل) در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت: از زمان آغاز حمله نظامی به نوار غزه یک چهارم نیرو‌های این تیپ در درگیری‌های غزه کشته شده اند.
در همین حال رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند دست کم هفت تانک گردان ۷۷ وابسته به تیپ هفت زرهی ارتش اسرائیل تاکنون در نبرد‌های غزه منهدم شده اند.

 

چهار شهید در حمله هوایی به غزه
کانال تلگرامی شبکه المسیره به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد چهار نفر از اعضای خانواده الشوا در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به آن‌ها در میدان الشوا در شهر غزه به شهادت رسیدند.

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق خان‌یونس را بمباران کردند
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، منابع خبری اعلام کردند جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر منطقه الفخاری در شرق خان‌یونس را به شدت بمباران کردند.
منابع خبری همچنین از وقوع درگیری‌های شدید میان رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر در منطقه تل الزعتر در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.
در همین حال منابع محلی گزارش دادند نظامیان اشغالگر با یورش به شهرک الخضر در بیت لحم در کرانه باختری رود اردن «محمد ابوصرة» جوان فلسطینی را بازداشت و تعدادی از خودرو‌های شهروندان فلسطینی را توقیف کردند.

 

حمله توپخانه ای رژیم اشغالگر به چند منطقه در غزه
کانال تلگرامی شبکه قدس از حمله توپخانه ای رژیم اشغالگر به مناطق شمالی نوارغزه و همچنین منطقه المحطه در مرکز خان یونس و شهرک بنی سهیلا و الشیخ ناصر خبر داد.


زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست در مرز لبنان
به گزارش کانال تلگرامی شبکه قدس، منابع خبری اعلام کردند چهار نظامی رژیم اشغالگر در پی هدف قرار گرفتن در مرز لبنان، زخمی شدند که حال یکی از آن ها وخیم گزارش شده است.



تشییع شهدای امدادگر که هنگام تلاش برای نجات شهید ابودقه شهید شدند
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از تشییع پیکر امدادگران شهیدی منتشر کرد که هنگام تلاش برای نجات شهید سامر ابودقه عکاس خبرنگار، به شهادت رسیدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10563705"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4091376/10563705?width=600&height=300"></script></div>

۲۰ زخمی در حمله هوایی به دو خانه در غرب خان یونس
شبکه تلویزیونی المنار به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در حمله هوایی رژیم اشغالگر به دو خانه در محله الامل غرب شهر خان یونس در جنوب نوارغزه ۲۰ نفر زخمی شدند که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند.
خبرنگار این شبکه همچنین گفت نیرو‌های امداد پیکر یک شهید را از میدان ابو حمید در مرکز خان یونس بیرون آوردند، اما به علت حملات مداوم صهیونیست‌ها نمی‌توانند خود را به دو شهید دیگر برسانند.

 

تکرار صحنه‌های هولناک در بیمارستان‌های کمال عداون و العوده در غزه
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد صحنه‌ها و تصاویر هولناکی در داخل بیمارستان‌های کمال عدوان و العوده در غزه تکرار می‌شود و نظامیان اشغالگر هر فردی را که در داخل بیمارستان‌ها تردد می‌کنند، هدف قرار می‌دهند.
وزارت بهداشت غزه افزود: ارتش رژیم اشغالگر بخش جنوبی بیمارستان کمال عدوان را به طور کامل تخریب کرده است.
نظامیان صهیونیست همواره هر فردی را که در داخل بیمارستان کمال عدوان تردد کند، با گلوله هدف قرار می‌دهند.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، ارتش رژیم اشغالگر کادر پزشکی و درمانی بیمارستان کمال عدوان را سرکوب و آنان را تحقیر می‌کند.
وزار بهداشت تاکید کرد با وجود محاصره بیمارستان، ۱۲ کودک بدون دسترسی به آب و غزه، همچنان در داخل بیمارستان کمال عدوان نگهداری می‌شوند.

 

هفته گذشته ۲۰ نظامی صهیونیست در محله الشجاعیه غزه کشته شدند
به گزارش کانال تلگرامی شبکه فلسطین الیوم، نیز دووری خبرنگار بخش نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: ۲۰ نظامی اسرائیلی در درگیری‌های هفته گذشته در منطقه الشجاعیه در شرق غزه کشته شدند.

 

شش شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر جمعیت مسیحی جوانان در غزه
شبکه تلویزیونی المنار به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر جمعیت مسیحی جوانان در غزه شش نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 

حمله موشکی گردان‌های القدس به پایگاه نظامی صوفا ارتش رژیم اشغالگر در اطراف غزه
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد «مرکز پشتیبانی صوفا» ارتش اسرائیل و محل استقرار نظامیان صهیونیست در اطراف این پایگاه موشک باران شد.
در همین حال حزب الله لبنان اعلام کرد یکی از سنگر‌های نظامیان اشغالگر در پایگاه «برکه ریشا» در نزدیکی مرز‌های لبنان با موشک هدایت شونده هدف قرار گرفت که به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اشغالگر منجر شد.

 

 ترور جوان فلسطینی به دست صهیونیست ها در شمال غزه
شبکه تلویزیونی المنار به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد تک تیراندازان رژیم صهیونیستی یک جوان را در داخل خانه اش در منطقه تل الزعتر در شمال غزه ترور کردند.

 

تصاویری از درگیری‌های رزمندگان فلسطینی با نظامیان اشغالگر
گردان‌های قسام تصاویر جدیدی از نبرد‌های جاری خود با ارتش اشغالگر در محله شیخ رضوان در شمال غربی شهر غزه منتشر کرد.
در این تصاویر خودرو‌ها و نیرو‌های اشغاگران هدف قرار گرفته می‌شود.
ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های قسام با انتشار یک فایل صوتی از انهدام بیش از ۱۰۰ خودروی نظامی صهیونیست‌ها در ۵ روز گذشته خبر داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10563794"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4091376/10563794?width=600&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما