شناسهٔ خبر: 64068018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

رزمندگان یمنی در حمایت از غزه سه کشتی به مقصد فلسطین‌اشغالی را هدف گرفتند

هت‌تریک دریایی انصارالله

رزمندگان مقاومت یمن در ادامه سیاست قاطع حمایتی خود از مردم مظلوم غزه، سه کشتی عبوری از تنگه باب‌المندب به مقصد فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

نیروهای مسلح یمن نخستین حمله را در قالب عملیات پهپادی علیه کشتی کانتینری «مرسیک گبرلاتر» انجام دادند که به سمت فلسطین اشغالی در حرکت بود. هدف‌گیری این کشتی پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخ‌گویی به تماس‌های نیروهای دریایی یمن خودداری کردند.
در تشریح رخداد دوم، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: یک کشتی در نزدیکی سواحل یمن که پرچم لیبریا بر فراز آن افراشته شده بود، در پی پرتاب موشک از یمن هدف قرار گرفته و در نتیجه آن دچار آتش‌سوزی شده است. خبرنگار «المیادین» نوشته کشتی‌ یاد شده که در تنگه «باب‌المندب» نزدیک بندر الحدیده یمن هدف قرار گرفت، با نام «الجسره» متعلق به شرکت آلمانی «HAPAG-LLOYD» در هامبورگ است. این شرکت دفاتر نمایندگی در فلسطین اشغالی دارد.
در سومین مورد، اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه امنیتی دیگر در نزدیکی تنگه «باب‌المندب» و ۵۵کیلومتری جنوب غربی بندر «المخا» خبر داده است. این نهاد در گزارش ابتدای خود مدعی شد مردان مسلح کنترل یک کشتی در دریای سرخ را به دست گرفتند!
براساس گزارش‌ها نیروهای مسلح یمن در ۴۸ساعت گذشته موفق شده‌اند از عبور چند کشتی که به سمت فلسطین اشغالی در حرکت بودند، جلوگیری کنند. یمنی‌ها تأکید کردند جلوگیری از دریانوردی کشتی‌ها در دریای سرخ به مقصد سرزمین‌های اشغالی تا زمانی که موادغذایی و دارویی به برادرانمان درغزه نرسد، ادامه خواهد یافت. در آخرین مورد هم «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به این تحولات اعلام کرد: تنها روش و شرط گسترش نیافتن درگیری در منطقه، توقف تجاوز به غزه است.

یمنی‌ها بندر ایلات را به تعطیلی کشاندند
این در حالی است که روز گذشته یک پایگاه خبری نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد تهدیدها و حملات ارتش یمن در روزهای گذشته موجب طولانی‌ و گران‌تر شدن سفر کشتی‌های صهیونیستی شده است. پایگاه آکسیوس به نقل از ارتش رژیم اسرائیل نوشت: از زمان آغاز جنگ در غزه، ارتش یمن بیش از ۷۰پهپاد و موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌ است. این رسانه آورده: «در نتیجه این حملات، ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی تقریباً به‌طور کامل متوقف شده است». برپایه این گزارش، در حال حاضر کشتی‌هایی که از آسیا قصد دارند عازم فلسطین اشغالی شوند مجبورند از مسیری که آفریقا را دور می‌زند عبور کنند و این سبب می‌شود سفر برای آن‌ها پرهزینه‌تر شده و سه هفته بیشتر طول بکشد. کمی پیش‌تر نیز «الیعیزر میروم» فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد یمن توانسته محاصره دریایی را به این رژیم تحمیل کند. میروم با اشاره به حجم بالای کالاهایی که رژیم صهیونیستی از طریق دریا دادوستد می‌کند، اعلام کرد: ۹۵درصد از کالاهای داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی از دریا می‌گذرد.

خبرنگار: جاوید

نظر شما