شناسهٔ خبر: 64067785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

جزئیات حمله مرگبار راسک

گروه سیاسی: بامداد جمعه (ساعت 2 نیمه شب) یک حمله تروریستی به مقر نیروی انتظامی در جنوب شرق کشور صورت گرفت. تروریست‌ها مقر پلیس مرزبانی راسک را مورد هجوم قرار دادند که متاسفانه بر اثر این حمله بر اساس گزارش‌های رسمی 11 مرزبان شهید و 7 نفر هم مجروح شدند. البته در مقابل دو تروریست کشته و یک نفر هم بازداشت شده است. این اتفاق بار دیگر افکار عمومی را جریحه دار کرده است. نیروی انتظامی گفته انتقام سخت خواهیم گرفت. در ادامه واکنش‌ها به این حادثه را می‌خوانید:

صاحب‌خبر -

صبح روز گذشته در پی حمله ناجوانمردانه تروریست‌های جیش‌الظلم به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک، ۱۱ نفر به شهادت رسیده و تعدادی از نیروهای فراجا نیز مجروح شدند.
به گزارش تسنیم طبق آخرین اخبار، اوضاع در منطقه تحت کنترل بوده و نیروهای امنیتی حاضر در منطقه در حال پاکساری منطقه بوده و امنیت توسط نیروهای امنیتی برقرار شده است.

آغاز حمله
علیرضا مرحمتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این حمله تروریستی اظهار داشت: حدود 2 بامداد شب جمعه تعدادی تروریست به یک مقر انتظامی شهرستان حمله می‌کنند که 11 نفر از افسران ارشد فراجا و سربازان به شهادت رسیده و تعدادی نیز به مجروح می‌شوند.

مسئول حمله «جیش الظلم»
گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای خبر داده نیروهایش ساعت دو بامداد شب جمعه به مقر فرماندهی فراجا شهرستان راسک هجوم برده‌اند. در این حمله تروریستی تعداد زیادی از این تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند که بلافاصله در تاریکی شب از منطقه گریختند.

مجروح شدن 7 مرزبان
در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک، با دستور سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، هیئتی به سرپرستی سردار رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی به شهرستان راسک جهت بررسی و پیگیری اعزام شدند.

بالگردها به دنبال تروریست‌ها
تلاش نیروهای امنیتی برای شناسایی تروریست‌ها در منطقه ادامه دارد و طبق گزارش‌ها، بالگرد فراجا در نقاط مرزی ایران و پاکستان در حال شناسایی تروریست‌هاست.
هلاکت 2 تروریست
در پی حمله تروریست‌های جیش الظلم به مقر انتظامی در راسک، 2 تروریست به هلاکت رسیده و یک نفر دیگر مجروح شده است و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد. با توجه مقاومت و مقابله شجاعانه افرادی که در مقر انتظامی بودند، تروریست‌ها بعد از یک ساعت پا به فرار گذاشتند.

اسامی 11 شهید حمله تروریستی
در پی حمله تروریستی به مقر انتطامی در راسک، "مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پوریا شیخ، ابوالفضل شریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت‌پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، محید فیروزنیا و حمید رضایی‌امین به شهادت رسیدند.
 در این حادثه همچنین 7 نفر نیز مجروح شدند که جهت درمان به زاهدان منتقل شدند.

روایت معاون وزیر کشور از حادثه
سیدمجید میراحمدی با اشاره به جزئیات حمله تروریستی پنجشنبه شب در مقر انتظامی راسک، گفت: حدود ساعت 2 بامداد، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله کرده و کمین را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند. نیروهای کمکی هم پس از اعزام در کمین نیروهای تروریستی قرار گرفتند اما با رشادت و شجاعت و با تقدیم 2 شهید و مقاومت جانانه، موفق شدند خود را به کلانتری برسانند. این نیروها توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده و تلفاتی را از از آنها گرفته و یک نفر را هم دستگیر کنند. تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را با خود بردند. منطقه در حال حاضر در آرامش کامل است. تروریست‌هایی که متواری شدند، تروریست‌ها موفق به فرار به آن سوی مرز نشدند؛ نیروها با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌ها هستند.

پاسخ می‌دهیم
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات حمله تروریستی اظهار داشت: به گروهک‌ها و تروریست‌ها هشدار می‌دهیم که اینگونه اقدامات نابخردانه را قاطعانه پاسخ داده و درس پشیمان‌کننده به تروریست‌ها خواهیم داد.

واکنش دستگاه قضا 
به حمله تروریستی
محسنی اژه‌ای طی پیامی شهادت جمعی از نیروهای جان بر کف فراجا در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی تاکید کرد. بدیهی است، مسئولان دستگاه قضایی استان موظفند ضمن صدور دستورات لازم به نیروهای امنیتی و انتظامی، تمامی اقدامات مقتضی را در دستگیری و به کیفر رساندن این تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی به عمل آورند.
اعلام عزای عمومی در سیستان و بلوچستان
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار در پیامی مشترک روز شنبه ۲۵ آذرماه در سیستان و بلوچستان را عزای عمومی اعلام کردند.
در پیام تسلیت آیت‌الله مصطفی محامی و محمد کرمی (استاندار سیستان و بلوچستان) آمده است: بی‌شک شهادت هنر مردان خداست و مردان سبز پوش و بی ادعای نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان همیشه و در همه حال پاسدار آرامش و امنیت استان هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما