شناسهٔ خبر: 64055228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار آزادکار مازندرانی، فینالیست سه وزن دوم مسابقات قهرمانی کشور شدند

ساری - ایرنا – دومین روز مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور هرچند که با ناکامی محمدحسین محمدیان در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم و حذف امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم همراه شد، اما در پایان این روز، چهار مازندرانی در سه وزن المپیکی ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم فینالیست شدند و فردا باید برای کسب عنوان قهرمانی روی تشک بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن سیدرسول حسینی ساری امروز -پنجشنبه- ساعات پرهیجان‌تری را نسبت به روز نخست مسابقات داشت. روی تشک رفتن ۱۰۴ آزادکار در سه وزن ۷۴ کیلوگرم، ۸۶ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم و برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی سه وزن نخست سبب شد که با حضور تماشاگرانی که تمام صندلی‌های سالن را پر کرده بودند، یک روز پرهیجان در این سالن رقم بخورد.

پس از انجام مسابقات نوبت صبح سه وزن دوم، کشتی‌های رده‌بندی و فنیال سه وزن نخست برگزار شد که در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان(خراسان رضوی) ۴ – ۳ علیرضا سرلک(لرستان) را شکست داد و قهرمان شد و مهدی ویسی و ابراهیم خواری از مازندران نیز سوم شدند.

مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم به عباس ابراهیم‌زاده(ایلام) رسید و علی خرمدل(تهران) نایب‌قهرمان شد، داریوش ولی‌زاده(همدان) و مجید داستان(توابع تهران) نیز به صورت مشترک سوم شدند.

در وزن پرطرفدار ۹۷ کیلوگرم نیز تقابل حساس محمدحسین محمدیان(مازندران) و امیرعلی آذرپیرا(تهران) با نتیجه ۵ – ۲ به سود آذرپیرا پایان یافت. علیرضا رکابی(سهمیه تهران) و امیر محمدی(خراسان شمالی) روی سکوی سوم ایستادند.

چهار آزادکار مازندرانی، فینالیست سه وزن دوم مسابقات قهرمانی کشور شدند

فینالیست‌های سه وزن دوم

پس از رقابت ۱۰۴ کشتی‌گیر در سه وزن ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز در نهایت چهار مازندرانی به فینال رسیدند که فردا باید برای کسب عنوان قهرمانی روی تشک بروند.

هر ۲ فینالیست وزن ۷۴ کیلوگرم مازندرانی هستند

در حالی که پیش‌بینی می‌شد امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان ۲ دوره مسابقات جهانی یک پای فینال این وزن باشد، عادل پناهی دیگر کشتی‌گیر مازندرانی موفق شد یزدانی را ۴ بر یک شکست دهد و با ثبت یک شگفتی دیگر در این رقابت‌ها، به نیمه‌نهایی راه یابد و با ضربه فنی حسین محمدآقایی از البرز، خودش را به عنوان یک مدعی جدی برای تصاحب دوبنده تیم ملی به فینال این وزن برساند.

حسین ابوذری هم که از سهمیه مازندران در این رقابت‌ها حضور یافت، توانست با کنار زدن رقبا به نیمه‌نهایی برسد و در این مرحله هم توانست امیرحسین حسینی از تهران را ضربه فنی کند و فینالیست شود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم تنها کشتی‌گیر ایرانی پیروز مقابل جردن باروز امریکایی، یعنی علی سوادکوهی از مازندران موفق شد با پیروزی ۶ – ۴ مقابل ابوالفضل رحمانی از سیستان و بلوچستان راهی فینال شود، سوادکوهی در فینال باید به مصاف هادی وفایی‌پور از همدان برود.

چهار آزادکار مازندرانی، فینالیست سه وزن دوم مسابقات قهرمانی کشور شدند

رقابت ۲۸ آزادکار سنگین‌وزن حاضر در مسابقات برای کسب عنوان قهرمانی دسته ۱۲۵ کیلوگرم نیز به راهیابی امیررضا معصومی(گیلان) و سید مهدی هاشمی(مازندران) به فینال این وزن منتهی شد.

فردا مسابقات فینال و رده‌بندی این سه وزن برگزار می‌شود و تکلیف نفرات برتر ۶ وزن المپیکی مشخص خواهد شد. ضمن این‌که رقابت‌های چهار وزن ۹۲ کیلوگرم، ۷۹ کیلوگرم، ۷۰ کیلوگرم و ۶۱ کیلوگرم نیز فردا در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور پایان می‌یابد.

امروز و در دومین روز مسابقات علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در سالن سیدرسول حسینی حضور یافتند و به تماشای برخی از کشتی‌ها نشستند.

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ نیز محسوب می‌شود، دیروز با حضور ۳۴۴ آزادکار در قالب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف در سالن سید رسول حسینی ساری آغاز شد و تا فردا –جمعه- ادامه دارد.

نظر شما