شناسهٔ خبر: 64050564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام ۳۴ پروژه محرومیت‌زدایی در روستاهای محروم همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان از انجام ۳۴ پروژه محرومیت‌زدایی و ۱۰ پروژه نذر خدمت در روستاهای محروم استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان علی سنجربگی ظهر امروز در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه اعضای جمعیت هلال احمر در سالن اجتماعات هلال احمر با اشاره به نامگذاری پنجم دسامبر مصادف با ۱۴ آذرماه به روز جهانی داوطلب اظهار کرد: انجام ۳۴ پروژه محرومیت‌زدایی، اهدای خون توسط ۲۶۰ داوطلب و ۱۰ پروژه نذر خدمت در روستاهای محروم از خدمات داوطلبانه در هفته داوطلب در استان است.

وی ارزش خدمات داوطلبانه در این هفته را بالغ بر یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نمونه‌ای از خدمات داوطلبانه را می‌توان به اهدای ۱۰ دستگاه تانکر ۱۰ و ۵ هزار لیتری به روستاهای دارای تنش آبی توسط نیکوکاران و داوطلبان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گریزی به پیشینه خدمات داوطلبانه از ایران باستان و تاکید نیکی و کار خیر در اسلام زد و در ادامه با اشاره به جذب ۸ هزار نفر از داوطلبان و نجاتگران شاغل در پایگاه‌های جاده‌ای و هلال احمر گفت: این اقدام بزرگ در جمعیت هلال احمر تاکنون سابقه نداشته است.

وی گفت: کل نیروی جمعیت هلال احمر در کشور ۱۲ هزار نفر است که معادل ۷۰ درصد نیروی انسانی با جذب ۸ هزار نفر نیروی جدید افزایش پیدا می‌کند. 

سنجربگی با بیان اینکه در ۶ برنامه توسعه تنها یک تکلیف برای جمعیت هلال احمر مشخص شده بود گفت: در تدوین برنامه هفتم توسعه با تعامل سازنده دولت و مجلس چهار حکم موثر برای جمعیت هلال احمر تصویب شد. 

وی پیگیرترین موضوع مردم مظلوم غزه را جمعیت هلال احمر دانست و افزود: بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان کمک نقدی در کشور برای کمک به مردم غزه جمع‌آوری شد که سهم استان همدان ۵۹۰ میلیون تومان بود و تویسرکان هم رتبه دوم را در شاخص بخشندگی به مردم مظلوم غزه از آن خود کرد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اهدای ۸۰ تن روغن و کنسرو و دو تن برنج از طریق نیکوکاران استان برای مردم فلسطین گفت: در اربعین گذشته نیز ۴ هزار نفر نیروی سلامت اعم پزشک متخصص، عمومی و... مستقر در کشور عراق به زائران اربعین حسینی خدمت ‌کردند. 

وی با تاکید بر اینکه بر رشد سرمایه اجتماعی در جمعیت هلال احمر افزود: شاهد رشد بی‌سابقه تدارکات و تجهیزات پزشکی استفاده از دانش و تکنولوژی‌های جدید نظیر هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی‌ها به ویژه در حوزه امدادرسانی هستیم.

سنجربگی در پایان گفت: برنامه‌ریزی برای خرید یک‌هزار دستگاه خودروی کمک‌دار برای خودروی آمبولانس و نجات انجام شده که بخشی از آن خریداری و به ناوگان امدادی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/89010

نظر شما