شناسهٔ خبر: 64049076 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

7 مقصد طبیعت گردی همدان که نباید از دست بدهید

صاحب‌خبر -

همدان به‌عنوان اولین پایتخت ایران در زمان مادها، جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی زیادی دارد. مناسب‌ترین زمان سفر به این شهر کوهستانی، فصل بهار و تابستان است. قبل از سفر به همدان بهتر است با پرطرفدارترین جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید. هتل های همدان همواره آماده پذیرایی از گردشگرانی هستند که پایتخت تاریخ و تمدن ایران را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. در این مطلب ابتدا قصد داریم به معرفی هفت مورد از پربازیدترین مقاصد طبیعت گردی همدان بپردازیم و سپس درباره تعدادی از معروف‌ترین هتل‌ های شهر همدان صحبت کنیم.

آشنایی با هفت مورد از پربازدیدترین مقاصد طبیعت گردی همدان

مسافران از تمام نقاط ایران با مسافرت به استان تاریخی همدان می‌توانند تجربه بی‌نظیری از طبیعت زیبای این شهر به‌دست بیاورند. طبیعت‌گردی یا اکوتوریسم (Ecotourism) به‌عنوان یکی از جدیدترین پدیده‌های صنعت توریسم، یک نوع گردشگری است که با هدف سفر به جاذبه های طبیعی انجام می‌شود.

تعداد جاذبه‌ های طبیعت گردی همدان زیاد است؛ اما در ادامه این بخش، با هفت مورد از بهترین و پربازدیدترین جاذبه‌‌های طبیعت‌گردی این استان آشنا خواهید شد:

42

1.غار علیصدر همدان

غار علیصدر همدان یکی از بزرگ‌ترین و معرو‌ف‌ترین غارهای آبی ایران و جهان است که در ارتفاعات ساری قیه در روستای علیصدر شهر کبودرآهنگ واقع شده است. ثبت این غار در فهرست میراث طبیعی ایران، در سال ۱۳۸۷ انجام شد.

گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان، از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر، و در فصل‌‌های پاییز و زمستان از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر، می‌توانند با تهیه بلیط وارد غار علیصدر شوند. دمای غار در فصل تابستان بسیار خنک است‌. به‌ همین دلیل در این فصل آمار بازدید از غار علیصدر به‌شدت افزایش می‌یابد.

2.آبشار گنج‌نامه

یکی دیگر از جاذبه های طبیعت گردی همدان، آبشاری زیبا در دهکده گنج‌نامه است. این آبشار با ارتفاع ۱۲متری، به‌عنوان یکی از زیباترین آبشارهای غرب کشور شناخته می‌شود. منشا سرازیر شدن این آبشار، ارتفاعات کوه الوند است. یخ بستن آبشار گنج‌نامه در فصل زمستان، جلوه خاص و زیبایی ایجاد می‌کند. مسافران هنگام بازدید از آبشار می‌توانند به غار آکواریوم دهکده گنجنامه نیز سری بزنند. در این آکواریوم نمونه‌های نادر و کمیابی از ماهی‌ها و موجودات اقیانوسی نادر قابل مشاهده هستند. هر قسمت از غار آکواریوم، به شکل اقلیم‌های آب‌وهوایی مختلف دنیا شبیه‌سازی شده‌اند.

3.دره مرادبیگ

در فاصله سه کیلومتری شهر همدان و در دامنه‌های زیبای کوه الوند، دره زیبایی به نام دره مرادبیگ وجود دارد که یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه های طبیعی همدان است. مساحت این دره چیزی در حدود 800 هکتار است. در سمت غرب دره، روستای گنج‌نامه، در سمت شرق آن، روستای ابرو تفریجان، و در شمال آن شهر همدان و در جنوب آن کوه‌های الوند قرار دارند.‌ وجود یک رودخانه زیبا با آبی زلال و شفاف، آثار تاریخی به‌جا مانده از حاکم همدان و نوادگان فتحعلی‌شاه قاجار و چشم‌انداز زیبا، دره مرادبیگ را به یک مکان بسیار جذاب و زیبا تبدیل کرده است.

43

4.سراب گیان

سراب گیان در شهر نهاوند، یکی از بکرترین جاذبه های طبیعت گردی استان همدان است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این سراب جزو پرآب‌ترین سراب‌‌های ایران است. در اطراف جاده‌ای که به سراب گیان منتهی می‌شود، تعداد زیادی گل و درختانی مانند گلابی، گردو، چنار، بلوط، بید، زالزالک و غیره وجود دارد. با تماشای این منظره دیدنی می‌توان به آرامش زیادی دست پیدا کرد. بهترین زمان بازدید از این سراب زیبا، اواسط بهار تا اواسط پاییز است. رایگان بودن بازدید، طبیعت جذاب و رنگارنگ در فصل پاییز، امنیت بالا، نورپردازی و امکان بازدید در شب و ارائه پارکینگ اختصاصی به مسافران، مهم‌ترین ویژگی‌های سراب گیان است.

5.تالاب آبشینه

در نزدیکی روستایی به نام آبشینه در همدان، تالابی وجود دارد که به‌عنوان یکی از جاذبه های طبیعت گردی همدان بسیار پرطرفدار است. تالاب آبشینه 85 هکتار وسعت دارد و مکانی مناسب برای پرندگان مهاجر و پرندگان بومی همدان است.

با بازدید از این تالاب می‌توان پرندگان زیبایی مانند پرستوی نوک کاکایی، گلاریول، نوک خنجری، فلامینگو، درنا، پلیکان، سنقر تالابی و غیره را از نزدیک مشاهده کرد. علاوه‌بر پرنده‌ها، پوشش گیاهی تالاب نیز تأثیر زیادی در زیبایی آن دارد.

6.دره کیوارستان

یکی دیگر از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های طبیعت گردی همدان، دره کیوارستان نام دارد. این دره یکی از دره‌های کوهستان الوند است و عمق بسیار زیادی دارد. به دلیل وجود گل‌هایی به نام کیوار در این دره، نام آن را کیوارستان گذاشته‌اند.

در زمان بوعلی سینا از کیوار به‌عنوان یک داروی گیاهی استفاده می‌کردند‌. آبشار گنجنامه از همین دره سرچشمه می‌گیرد. وجود آبشارها و داروهای گیاهی فراوان، آب‌وهوای مطبوع، طبیعت بکر و زیبا، جریان داشتن یک رود زیبا در قسمت پایین دره کیوارستان، این جاذبه طبیعی را به محل بسیار مناسبی برای چادر زدن و اتراق تبدیل کرده است.

7.دشت میشان

دشت میشان که با نام میدان میشان نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از جاذبه‌ های طبیعی همدان است که توجه کوهنوردان و گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. دهکده گنجنامه درواقع بخشی از دشت میشان محسوب می‌شود. وجود چشمه‌های آب خنک، مناظر سرسبز، آواز پرندگان و گل‌های رنگارنگ، دشت میشان را به قطعه‌ای از بهشت تبدیل کرده است‌. در فصل بهار و تابستان برای بازدید از دشت میشان، به همدان سفر کنید، زیرا در این بازه زمانی، زیبایی دشت میشان چندین برابر بیشتر می‌شود.

آشنایی با هتل های همدان

در بخش قبلی، با هفت مورد از جاذبه‌ های طبیعت گردی همدان آشنا شدید. در این بخش به معرفی هتل های شهر همدان خواهیم پرداخت. این هتل ها عبارت‌اند از:

  • هتل پنج ستاره باباطاهر همدان
  • هتل چهار ستاره پارسیان بوعلی همدان
  • هتل چهار ستاره پارسیان آزادی همدان
  • هتل چهار ستاره امیران همدان
  • هتل سه ستاره گنجنامه همدان
  • هتل سه ستاره خاتم همدان
  • هتل سه ستاره سفیر همدان
  • هتل سه ستاره وندیک همدان

با اقامت در هریک از این هتل‌ ها، به‌راحتی می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی همدان بازدید کنید و برای استراحت و استفاده از خدمات رفاهی، به هتل برگردید.

رزرو بهترین هتل های همدان از طریق فلای تودی

در این مطلب هفت مورد از جاذبه های طبیعت گردی همدان شامل غار علیصدر، آبشار گنج‌نامه، دره مرادبیگ، سراب گیان، تالاب ابشینه، دشت میشان و دره کیوارستان را معرفی کردیم. جهت رزرو آنلاین هتل های همدان و بازدید از این جاذبه‌های طبیعی، می‌توانید به سایت «فلای تودی»، به‌عنوان بهترین سایت گردشگری ارائه‌دهنده خدمات خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ایران مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو هتل، می‌توانید با شماره پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما