شناسهٔ خبر: 64042541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

۶۹ روز پس از طوفان‌الاقصی؛ این خبر به روز می‌شود ...

اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافق تبادل اسرا؛ آمریکا: حماس شکست ناپذیر است

رسانه‌های صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند، در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافق جدید برای تبادل اسرا اختلاف نظر وجود دارد. در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد که نمی‌توان یک فکر و ایده (حماس) را در میدان جنگ شکست داد و در پایان این جنگ، باید پاسخ‌هایی برای خواسته‌های ملت فلسطین نیز داشت.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ گروه سیاست: کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از وجود اختلاف‌هایی در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافقی جدید برای تبادل اسرا با حماس خبر داد. بر اساس این گزارش، بنی گانتس عضو کابینه جنگ معتقد است که (رژیم) اسرائیل باید فرصتی برای پیشبرد دوباره روند مذاکرات پیدا کند.

از سوی دیگر یو آو گالانت وزیر جنگ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این باورند که باید منتظر نشانه‌ای از سوی حماس مبنی بر علاقه‌مندی این گروه برای توافق مبادله اسرا بود که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.
 

اعتراف آمریکا به شکست ناپذیری حماس

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که پایان جنگ هدفی است که ما نیز در کنار دیگر کشورها خواهان آن هستیم و نمی‌خواهیم این جنگ حتی یک روز بیشتر از آنچه لازم است، ادامه یابد.

این وزارتخانه اذعان کرد که نمی‌توان یک فکر و ایده (حماس) را در میدان جنگ شکست داد و در پایان این جنگ، باید پاسخ‌هایی برای خواسته‌های ملت فلسطین داشت.
 

ادامه درگیری مسلحانه در جنین

منابع محلی اعلام کردند که درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در میدان سینما در مرکز شهر جنین ازسرگرفته شده است.

این منابع تاکید کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیست با 5 راکت دوش‌پرتاب خانه‌ای را در شرق جنین هدف قرار دادند.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که 1400 نظامی که بیشتر آن‌ها از نیروهای ذخیره هستند، دو روز است در عملیات نظامی علیه اردوگاه جنین مشارکت دارند.

از روز گذشته 8 فلسطینی در درگیری‌های جنین به شهادت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شدند.
 

آنروا: ۲۲۸ نفر در پناهگاه‌های ما در غزه کشته شدند

آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا کنون ۲۲۸ نفر در پناهگاه‌های این آژانس در غزه کشته شده‌اند.
 

روزنامه فرانسوی لیبراسیون: اتهامات علیه حماس از اساس دروغ است؛ اسرائیل به دنبال مظلوم نمایی

روزنامه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی نوشت: ۲ ماه پس از عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس، ارزیابی‌های نهایی تائید می‌کنند که بسیاری از اقدامات وحشتناکی که (رژیم) اسرائیل نیروهای حماس را متهم به انجام آنها کرده از اساس دروغ است.

 

 


نورنیوز

نظر شما