شناسهٔ خبر: 64033607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فلاح‌زاده:

تکثر کاندید‌ها باعث رقابت و مشارکت بالا می‌شود

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه قانون انتخابات و تعیین صلاحیت‌ها می‌تواند باعث افزایش مشارکت‌ شود، گفت: تکثر کاندید‌ها باعث رقابت می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدهادی فلاح‌زاده استاد دانشگاه در نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو، راهکار‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: ماهیت انتخابات از منظر امام تجلی حضور مردم و سرنوشت ساز و امری حیاتی است.

وی بیان کرد: ما اگر بخواهیم مشارکت را داشته باشیم، باید به فرمایشات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اتکا کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف و نفوذ و ممانعت از حضور مردم و ایجاد بی اعتنایی میان مردم است، این‌ها از فرمایشات امام است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

 فلاح زاده با بیان اینکه آنچه که در کلام رهبری و امام است تکلیف محوری و نقش مردم در انتخابات است، بیان کرد: جامعه ما جامعه ناراضی است، نه جامعه بر انداز؛  اعتماد و امید تنها خواسته این جامعه است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: بعضی از نظرسنجی‌ها بالای ۷۰ درصد نارضایتی را عنوان می‌کنند و حرفش تنها آن است که اعتماد را به ما برگردانیم.

وی  با اشاره به اینکه قانون انتخابات و تعیین صلاحیت‌ها می‌تواند باعث افزایش مشارکت‌ها شود، اضافه کرد: تکثر کاندیدها باعث رقابت و مشارکت بالا می‌شود.

 فلاح زاده ادامه داد: یکی از کارکرد‌های مهم انتخابات امید است، چرا که تغییر کارکرد‌ها را دارا است و اگر امید را باز گردانیم می‌توانیم به انتخابات با مشارکت بالای ۵۰ درصد امیدوار باشیم.

نظر شما