شناسهٔ خبر: 6403358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پی درگذشت استاد منصور نریمان/ کیوان ساکت:

نریمان «عود» را احیا کرد

خبرگزاری شبستان: کیوان ساکت با بیان اینکه استاد منصور نریمان زمان فراموشی ساز عود به احیای این ساز پرداخت، گفت: این هنرمند در طول زندگی هنری خود تقریبا با تمام هنرمندان سرشناس و نام آور همکاری مستمر داشت و آثار ماندگار و زیبایی از خود بجا گذاشت.

صاحب‌خبر -

کیوان ساکت، نوازنده تار و آهنگساز درباره  استاد منصور نریمان، پدر عود ایران  و نقش این هنرمند در احیای ساز عود به خبرنگار فرهنگی شبستان گفت: استاد اسکندر ابراهیمی زنجانی که به منصور نریمان شهره بود، بدون شک یکی از کسانی بود که در در زمانی که ساز عود رو به فراموشی بود به احیای این ساز و نوشتن متد آموزشی و قطعه برای این ساز پرداخت.

 

وی خاطر نشان کرد: استاد منصور نریمان در طول زندگی هنری خود تقریبا با تمام هنرمندان سرشناس و نام آور همکاری مستمر داشت  و آثار ماندگار زیبایی از خود بجا گذاشت.

 

کیوان ساکت اظهار داشت: آنچه که استاد منصور نریمان را از سایر هنرمندان و هنرش متمایز می کند ، اخلاق و منش انسانی و رفتار بسیار صمیمی ایشان با کوچک و بزرگ بود.

 

این نوازنده تار به ذکر خاطره ای از استاد نریمان اشاره کرد و گفت:  درست به خاطر دارم مدتی قبل در منزل ایشان در حالی که به شدت کسالت داشتند پذیرای من شدند و اجازه دادند ساعت ها از ایشان و خاطراتشان به یادگار فیلمبرداری کنم.

 

کیوان ساکت درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه هنری، خانواده این هنرمند و مردم ایران تسلیت گفت.

 

پایان پیام/

نظر شما