شناسهٔ خبر: 64032646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی در قم

معاون فناوری و اطلاعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه طی یک سال گذشته جلسات متعددی پیرامون علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی برگزار شده است، مطرح کرد: خروجی این جلسات راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی بوده است که از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وحید احمدی ظهر امروز در نشست خبری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد با اشاره به اینکه علوم انسانی دیجیتال در فضای پژوهش امری است که پرداختن به آن اجباری است، اظهار کرد: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته جلسات متعددی پیرامون علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی برگزار شده است، مطرح کرد: خروجی این جلسات راه‌اندازی آزمایشگاه علوم انسانی دیجیتال و هوش مصنوعی بوده است که از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون فناوری و اطلاعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به اینکه تمام آثار استاد جوادی آملی را به صورت دیجیتالی تنظیم کردیم، خاطرنشان کرد: گام دوم ما این بود که این آثار دیجیتال را در قالب یک پلتفرم در اختیار متقاضیان قرار دهیم که در سال جاری در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه تلاش می‌کند تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های هوش مصنوعی را به خدمت بگیرد تا جست‌وجو را از سمت کلید واژه به سمت هوشمندی ارتقا دهیم.

پایان پیام/78048

نظر شما