شناسهٔ خبر: 64022837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«مصیب نعیمی» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«عبدالفتاح سیسی» رقیبی در صحنه انتخابات مصر ندارد

یک تحلیلگر مسائل جهان عرب گفت: با توجه به اینکه «عبدالفتاح سیسی» رقیبی در صحنه انتخابات مصر ندارد، به احتمال زیاد پیروز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«مصیب نعیمی» کارشناس و تحلیلگر مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات مصر اظهار کرد: نتیجه انتخابات مصر تقریبا روشن شده و آقای سیسی به عنوان کاندیدای اصلی مطرح است و می‌توان گفت با توجه به اینکه او رقیبی در صحنه ندارد به احتمال زیاد در رقابت پیروز خواهد شد.

کارشناس و تحلیلگر مسائل جهان عرب با اشاره به احتمال برقراری روابط دو کشور ایران و مصر ادامه داد: متاسفانه مصری‌ها هنوز تحت تاثیر شرایط خارجی هستند و به رغم همه دیدار‌ها و صحبت‌های مثبتی که انجام شد متاسفانه عوامل خارجی که آمریکا هم یکی از آنهاست، مانع برقراری این روابط شدند و در حال حاضر نیز همان روابط ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان پیش بینی دقیقی از زمان بازگشت روابط دو کشور داشت، افزود: همین الان هم تقریبا تنش بین دو کشور وجود ندارد و در بسیاری از مسائل منطقه‌ای تقریبا ایران و مصر کنار هم هستند؛ چه در ادامه جنگ در غزه، چه در زمینه حقوق قانونی مردم فلسطین، تشکیل دولت فلسطین و چه در زمینه بحث‌های منطقه‌ای مصری‌ها هرگز رو در روی ایران نبودند. 

نعیمی گفت: موضوع از سرگیری روابط متفاوت است و ربطی به همکاری ندارد و مصری‌ها اذعان دارند با توجه به ممانعتی که آمریکایی‌ها به عنوان حامی مالی مصر مطرح می‌کنند خیلی نمی‌شود بر روی این موضوع حساب باز کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما