شناسهٔ خبر: 64021636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده از پودر ماهی برای جیره‌ غذایی دام و طیور

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر جهاد کشاورزی کنارک: در سال بیش از ۱۰ هزار تن پودر ماهی در کنارک تولید و روانه بازار مصرف می‌شود وپودر ماهی در تامین جیره‌های غذایی دام و طیور نقش بسزایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی کنارک با بیان اینکه پودر ماهی در تامین جیره‌های غذایی دام و طیور نقش بسزایی دارد، گفت: ماهی‌ها به دلیل وجود ویتامین بالا، نوعی خاصیت مکمل و پروتئینی در تولید تقویت کننده‌های دام و طیور دارند.
عیسی قاضی افزود: در صنعت دام طیور استفاده از این نوع محصولات حتمی است؛ زیرا باید از رفع نیاز بدنی حیوانات به مکمل و پروتئین اطمینان حاصل کرد.
وی تاکید کرد: در سال بیش از ۱۰ هزار تن پودر ماهی در کنارک تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و در حال حاضر پنج واحد تولید کننده پودر ماهی در این شهرستان وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۸۰ نفر از بومیان منطقه را فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی دو واحد جدید تولید پودر ماهی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصد در کنارک در دست ساخت است.
قاضی بیان کرد: فعالیت‌های صید و صیادی و صنایع تبدیلی و غذایی وابسته به شیلات بیشترین سهم در اشتغال مردم شهرستان کنارک داشته و افزون بر ۶۰ درصد جمعیت شاغل شهرستان در این حرفه مستقیم مشغول بکار هستند.

 

نظر شما